درخشش یک سلبریتی بر روی فرش قرمز تصادفی نیست. عوامل زیادی برای نشان دادن او به عنوان یک فشن آیکون و یا کسی که دوست دارد در زمره‌ی فشن آیکون‌ها قرار گیرد، دست به دست هم داده‌اند تا استایل خاص و در خور توجهی داشته باشد. از مهم‌ترین آیتم‌هایی که یک سلبریتی را به زیبایی نمایش می‌دهد، استایلیست اوست. در پشت صحنه، افراد زیادی از جمله، میکاپ‌آرتیست‌ها، متخصصین مو و استایلیست‌ها، در حال حمل کردن و بررسی لباس مجلسی، کفش و جواهرات خاص هستند تا به آن نقطه‌ی پایانی و درخشش سلبریتی برسند. برای بعضی از استایلیست‌ها سفر و پیدا کردن آیتم‌های مناسب از چند ماه قبل، برای یک رویداد خاص آغاز می‌شود تا با بررسی برندها و مدل‌های مختلف به لباس و سبکی که برای سلبریتی در نظر دارند برسند.
اما صبر کنید؛ داستان استایلیست‌ها به این‌جا ختم نمی‌شود. برای این‌که به سبک کار کسانی که در زمینه‌ی سبک‌شناسی فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند اسم و رسمی در دنیای فشن داشته باشند بیشتر آشنا شوید، این مطلب کمد را همراهی کنید.

قبل از این‌که با بهترین استایلیست‌های دنیای فشن آشنا شوید بهتر است کمی بیشتر این شغل را بشناسید و درباره زمینه فعالیت استایلیست‌ها بیشتر بدانید.

به جرأت می‌توانیم بگوییم که لاو روچ یکی از نوادر در بین استایلیست‌هاست. از زمانی که راشل زوئی به عنوان استایلیست حرفه‌ای و با کار متفاوتی که انجام می‌داد توانست در دنیای مد صاحب نام شود. کمتر استایلیستی توانسته تا این اندازه توجه همگان را به خود جلب نماید. در مراسم اهدای جوایز Fashion Trust Arabia که چند ماه پیش در دوحه‌ی قطر برگزار شد، یکی از مهمانان خاص و ویژه لاو روچ بود. فلاش دوربین‌ها و نگاه خبرنگاران دنیای مد چنان مستقیم بر روی او زوم بود که گویی یکی از ستاره‌های راک در حال گذر از فرودگاه است و نه یک استایلیست.

روچ کارش را از بوتیک منقرض شده‌ی Deliciously Vintage در محله‌ی پیلسن شیکاگو آغاز کرد. اولین استایل او زمانی اتفاق افتاد که کانیه وست Kanye West در سال 2009 وارد فروشگاه شد و توجه پاپاراتزی‌ها و فعالان صنعت مد از سراسر جهان را به خود جلب کرد.

روچ خود را خارج از قالب مد می‌دانست و بیشتر به خود لقب «معمار تصویر» می‌داد. او به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و در همین زمان به زندیا معرفی شد که اولین مشتری اصلی او شد. در سال 2016 روچ در کنار اشلی گراهام، ریتا اورا و درو الیوت به عنوان یکی از داوران چرخه 23 مدل برتر بعدی آمریکا معرفی شد.

سال بعد او برای هفته مد در پاریس به عنوان استایلیست سلن دیون انتخاب شد تا او را استایل کند. روچ اولین استایلیست آمریکایی آفریقایی تبار بود که به عنوان استایلیست کاور مجله‌ی The Hollywood Reporter’s Stylist & Stars کار استایل زندیا و سلن دیون را انجام داد.

روچ در کنار استایل افراد مشهور، در سال 2019 برای اولین‌بار و در کنار زندیا بر روی فرش قرمز مت گالا شرکت کرد. استایل سیندرلا را او طراحی کرده بود و خودش در کنار زندیا با عصای چوبی در نقش پری، اما به سبک پدر خوانده قرار گرفت. او با آن عصا، لباس سیندرلا را روشن می‌کرد.

از جمله ستارگانی که او برای آن‌ها طراحی کرده است:
پریانکا چوپرا جوناس، لوئیس همیلتون، کری واشنگتن، مگان تی استالیون و تام هالند.

روچ درباره‌ی پیشرفت خودش در دنیای مد چنین می‌گوید: بسیاری از پسران و مردان سیاه‌پوست هستند که هرگز برای خود جایگاهی در مد متصور نیستند و نمی‌دانند که می‌توانند در این زمینه برای خود تجارتی به راه بیاندازند. من دوست داشتم به مردم نشان دهم یک سیاه‌پوست می‌تواند بدون این‌که رپر و یا عضو تیم بسکتبال باشد به جایگاه بلندی برسد.
این روزها روچ مشغول طراحی برند خودش است. روچ در این زمینه می‌گوید: من آن‌قدر زنان و دختران را در سنین مختلف استایل کرده‌ام که می‌دانم آن‌ها دقیقاً چه می‌خواهند. همیشه آرزو داشتم که بتوانم چیزی زیبا و مقرون به صرفه طراحی کنم زیرا همه سزاوار تجربه سبک عالی هستند.

نفر بعدی که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم زرینا آکرز است. زرینا آکرز یک استایلیست مد است که با برندهای صاحب‌نامی کار کرده است. اما او این روزها استایلیست شخصی کمد بیانسه نولز کارتر است. او با نفوذی که به دست آورده بود بحث جالبی در مجله ووگ راه انداخت و در مورد استایل در حال پیشرفت بیانسه صحبت کرد.

از جمله مشتریان زرینا آکرز می‌توان افراد نام آشنایی مانند، Ava DuVernay ،Chloe and Halle و یارا شهیدی را نام برد.
آکرز با مد غریبه نیست و سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی مد تا به حال کسب کرده است. او کارش را در W magazine در قسمت کمد لباس شروع کرد. استعدادهایی مانند Alex White، Karl Temper و Camilla Nickerson در این مجله با او همکار بودند. مدتی بعد او در کنار کار کردن در W، برای نشریاتی مانند WWD و هارپر بازار هم کار می‌کرد. وقتی مشغول گذراندن دوره‌ی لیسانس بود، هم‌زمان هم زیر نظر ماهرترین استایلیست‌ها و ویراستاران مد، مانند کامیلا نیکرسون، لوری گلدشتاین و بی.کرولند هم کار می‌کرد.

آکرز در طول مسیر حرفه‌ایش چه در مورد سرپرستی کمد افراد مشهور و یا طراحی کمپین تبلیغاتی، ثابت کرده است که می‌تواند بهترین باشد و به خاطر ریسک‌پذیری بالایی که دارد اتفاقات جالبی را رقم زده است. بسیاری از استایل‌هایی که او طراحی می‌کند الهام گرفته از دهه‌های 70 و 80 میلادی است که نشان از علاقه‌ی او به سبک آن لباس‌ها دارد. منابع دیگری که آکرز از آن‌ها الهام می‌گیرد طبیعت، تاریخ و ترکیب برندهای سطح پایین با برندهای سطح بالاست. با همین آیتم به تنهایی می‌توانیم قدرت او در ایجاد سبکی منحصر به فرد را دریابیم.

آکرز در طراحی‌های استایل بیشتر به دنبال پیدا کردن خود واقعی مشتریانش است تا در کنار هم چیدن آیتم‌های مختلف. به نظر آکرز، فراتر از نام‌های تجاری و زرق و برق، سبک با خود شخص شروع می‌شود. او تلاش می‌کند تا مشتریان قطعاتی را که واقعاً دوست دارند انتخاب کنند. او برای هر مشتری به صورت جداگانه تلاش می‌کند تا تفاوت او، زیبایی و همه‌ی چیزهایی که روحیه‌ی منحصر به فرد او را نمایش می‌دهد انتخاب کند.

میمی کاترل متولد 1991 میلادی، استایلیستی اهل نیویورک است که به دلیل استایل‌هایی که برای فرش قرمز طراحی می‌کند و هم‌چنین استایل‌های خیابانی‌اش به شهرت رسیده است. با این‌که استایل‌های زیادی را برای سلبریتی‌ها طراحی کرده است اما خودش بسیار کم مقابل دوربین‌ها ظاهر می‌شود.
مشتریان او عبارتند از: جیجی حدید، بلا حدید، آریانا گرانده، آوا مکس، نورمانی، پریانکا چوپرا، سارا سامپایو، نادین لئوپولد و جورجیا فاولر.

او درباره‌ی دوران نوجوانی خود می‌گوید که تنها عضو خانواده بوده که به دنبال مد بوده است. اما زمانی که در حال گذراندن کالج بوده مادرش درباره‌ی شغل استایلیستی صحبت می‌کند که افراد زیادی برای فرش قرمز لباس می‌پوشند. همان زمان بود که او ایده‌ی لباس پوشاندن بر تن مدل‌ها به ذهنش رسید.

میمی از طریق یکی از دوستانش با جیجی حدید آشنا شد و از همان‌جا هشتگ #stylebymigi که در عکس‌های استایل او دیده می‌شود، از اولین همکاری آن‌ها با هم شکل گرفت. طراحی استایل او برای جیجی حدید تا جایی پیش رفت که هرگاه جیجی از خانه‌اش خارج می‌شود و توسط دوربین‌ پاپاراتزی‌ها شکار می‌شود، همه دوست دارند همان لباس‌ها را در کمدشان داشته باشند، چه این لباس یک کت شلوار صورتی باشد و چه یک چکمه بلند سفید.

سبک‌هایی که او طراحی می‌کند کلاسیک، ساده و راحت هستند. برای مثال وقتی می‌خواهد یک استایل را طراحی کند یک تکه‌ی کاردست را به تکه‌ای از یک برند ترجیح می‌دهد. البته نه این‌که از برندها فراری باشد اما ترجیحش استایل متفاوت و ساده است. از نظر میمی، همیشه کمتر بهتر است. او به دنبال تجملات و زرق و برق زیاد نیست. گاهی استایلی که طراحی می‌کند از یک تی‌شرت و شلوار جین ساده ساخته شده است و گاهی هم یک ست شگفت‌انگیز. نظر میمی این است که وقتی مشتریانش 20 سال بعد به ظاهر امروز خود نگاه کردند به آن افتخار کنند.

میمی به عنوان یک استایلیست مشهور از همه بیشتر به کیفیت لباس اهمیت می‌دهد. به همین دلیل چیزی که مدنظر دارد برند نیست. گاهی می‌شود از میان برندهایی که هنوز هم زیاد شناخته شده نیستند تکه‌هایی را انتخاب کند و در استایل از آن‌ها بهره ببرد. او می‌گوید: برای من مهم‌ترین فاکتور این است که یک لباس را بپوشی و از نظر کیفیت و مهارت دوخت از آن لذت ببری.

کارلا ولش که توسط هالیوود ریپورتر Hollywood Reporter و نیویورک تایمز The New York Times به عنوان یکی از قدرتمندترین استایلیست‌ها شناخته می‌شود، بدون شک یکی از نیروهای قوی در دنیای مد است. طراحی‌های او در دنیای مد و بر روی فرش قرمز پیشرفته و در عین حال همراه با تکنیک‌های بی‌دردسر است. نگاه او خلاق است و سبک‌ها را بی‌عیب و نقص طراحی می‌کند. او از سبک مینیمال مدرن پیروی می‌کند در عین‌حال که طراحی‌هایش پیچیدگی‌های دلپذیر هم دارند.

کارلا تنها برای سلبریتی‌ها طراحی نمی‌کند بلکه کارش بسیار گسترده است. وقتی از تنوع در کار صحبت می‌کنیم منظورمان این است: 60 قطعه سفارشی برای تور جهانی جاستین بیبر، ایجاد یک مجموعه جین 10 تکه‌ای برای Genetic Denim’s Visionaries، طراحی برای یکی از پرطرفدارترین برندهای جواهرات. علاوه بر این‌ها کارلا با خانه‌های طراحی بزرگ مانند الکساندر مک کوئین، آتلیه مارکسا و دونا کاران در لباس‌های جوایز اسکار همکاری کرده است.

مشتریان او آن‌قدر زیاد هستند که صحبت درباره‌ی اسامی همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی شما خارج است. ما تنها نام تعدادی از آن‌ها را که استایلی که کارلا طراحی کرده است را پوشیده‌اند را برای شما می‌آوریم.
تعدادی از مشتریان او عبارتند از: کارلی کلوس، اولیویا وایلد، جاستین بیبر، سیندی کرافورد، سارا پالسون، توری کلی، هایلی استاینفلد، فلیسیتی جونز و بسیاری دیگر.

کارلا در حرفه‌ی خود به عنوان کارآفرین شناخته می‌شود و اخیراً تمام تمرکز او بر روی توانمندسازی زنان در The Period Company جمع شده است.

میکالا به عنوان یک استایلیست مد مشهور در شهر نیویورک است. آثار او بر روی بزرگ‌ترین فرش‌های قرمز در سراسر دنیا و در صفحات نشریات مد برتر در سراسر جهان دیده شده است. او به عنوان یکی از استایلیست‌های صاحب سبک توسط نشریاتی مانند ووگ، هارپر بازار، Vanity Fair و بسیاری دیگر معرفی شده است. از مشتریان برجسته او می‌توان به مریل استریپ، لوپیتا نیونگو، کامن، دایان کروگر، سیگورنی ویور، لوسی هیل، آماندا هرست و شایلین وودلی اشاره کرد.

در سال 2019 او کسب و کار تازه‌ای راه‌اندازی کرد. کار او استایل و مشاوره به عروس‌ها، برندهای لباس عروس و برگزاری مراسم عروسی به صورت لوکس است. او تا به حال در کمپین‌های تبلیغاتی برای برندهای زیادی شرکت کرده است هم‌چنین جوایز با ارزش زیادی از طرف صنعت مد دریافت کرده است.

میکالا نویسنده‌ی کتاب « چگونه اکسسوری‌ها را ست کنیم: پایانی عالی برای هر لباس» است و هم‌چنین برای مجلات زیادی هم مقاله نوشته است. میکالا خود را دختری اهل زرق و برق توصیف می‌کند. اما ویژگی بارز او ناشی از دانش عمیق او از مد، توجه دقیق به جزئیات، همکاری عمیق با مشتریانش و تعهد پایان ناپذیرش برای خلق زیبایی برای دنیای مد است.

امیدواریم با معرفی بهترین استایلیست‌های این روزهای دنیای مد، توجه شما را به سمت استایل سلبریتی‌ها و چگونگی ست کردن آن‌ها بیشتر جلب کنیم تا با نگاهی تیزبینانه و بهتر فرش قرمز‌ها را تحلیل کنید.

The post معرفی استایلیست‌‌های نوظهور در سطح جهانی appeared first on مجله مد و پوشاک.

source

توسط modekhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.