به گزارش مد خبری به نقل از سایت منبع:

شرف تاجر، طراح لباسی که به لباس‌هایی با دیزاین‌های رنگارنگ شناخته می‌شود. او در سن 16 تا 18 سالگی برای کمک به برگزاری ران‌وی‌ها دستیاری می‌کرده است. رشته تحصیلی او معماری و روانشناسی کودک بوده‌است.  این دیزاینر 36 ساله اهل پاریس در سال 2018 در لندن برند خودش را پایه‌گذاری کرد. رنگارنگ بودن و طرح‌های زیبای استوایی از ستون‌های اصلی شالوده‌ی این برند است. این برند اول بار در آمریکا و به‌خصوص در بین سلبریتی‌های لس‌آنجلس‌نشین مثل “هایلی بیبر” Hailey Bieber، “جیجی حدید” Gigi Hadid و “کندال جنر”Kendall   Jenner به اقبال عمومی دست یافت؛ تا اینکه در سال 2020 او برنده‌ی یکی از 8 جایزه‌ی با ارزش LVMH در اروپا نیز شد و این موضوع به بیشتر شناخته‌شدن او دامن زد. و حالا در 2022 او در بیشتر از 200 نقطه‌ی دنیا فروش دارد.

قبلا در سال 2008 شرف تاجر در برند “پیگال” که در زمینه لباس‌های ورزشی فعالیت دارد با “استفانی اشپول” همکاری داشت اما در 2016 از این پروژه انصراف داد و به دنبال ساختن و پرداختن ایده‌های شخصی خود رفت. در ادامه‌ی این مطلب از مجله “کمد سارک” بیشتر با این دیزاینر خلاق آشنا خواهید شد.

این برند با طراحی پوشاک مردانه شروع کرد اما خیلی زود پوشاک زنانه را نیز به مجموعه‌های خود اضافه کرد و کفتان‌ها و تیشرت‌هایش خیلی زود در بین خانم‌ها طرفدار پیدا کرد و اکنون 30 درصد فروش برندش از این محل تامین می‌شود. یکی از پیراهن‌های ابریشمی زنانه این برند با قیمت 1.100 یورو هم به فروش بالایی رسید و هم در بین استایلیست‌های معروف محبوبیت پیدا کرد.

 این دیزاینر فرانسوی، هدف‌گذاری بعدی برند خود را افتتاح مغازه‌هایی برای خرید حضوری در پاریس، نیویورک، لس‌آنجلس اعلام کرده و کفته که اطمینان دارد که سر رشته‌ی او در رشته معماری و علاقه او به طراحی داخلی در مسیر داشتن فضا و دیزاین خاص برای مغازه‌های برندش به او کمک خواهد کرد.

شرف تاجر درباره شاخصه‌های برندش گفته که برند کازابلانکا محل تلاقی اصول کلاسیک خیاطی به سبک فرانسوی با وجود کمی لطافت و شادابی در بین لباس‌های مردانه است. او همچنین ابراز داشته: “نوعی لطافت در طراحی لباس‌های برند من هست که به نظر من مهم است. چرا که دیگر باید بدانیم لطیف بودن با ضعیف‌بودن مترادف نیست”

softness is not synonymous with weakness

رویای شرف تاجر واضح است. او در تلاش است تا برند”کازابلانکا” را به پرطرفدارترین خانه مد فرانسوی بدل کند. برند کازابلانکا بیشتر از فرهنگ پوششی مد خیابانی و پاپ کالچر الهام می‌گیرد. همچنین “شرف” شخصیتی بسیار اهل سفر و خوشگذرانی دارد و این موضوع نیز بسیار بر روی طراحی‎های او تاثیر می‌گذارد. او به تمامی فرهنگ‌های دنیا احترام می‌گذارد، مثبت‌اندیش است و معتقد است در زمانه امروز دیزاینرهای لباس باید پیامی فراتر از فشن را به مخاطبین خود منتقل کنند. و ” فشن محض رضای فشن، دیگر کارساز نیست”

Fashion for the sake of fashion is not interesting

شرف تاجر اسم برند خودش را کازابلانکا گذاشت. گرچه او متولد پاریس بود اما پایتخت کشور مراکش جایی بود که والدینش باهم آشنا و عاشق یکدیگر شده‌بودند. آن‌ها در یک کارخانه پارچه‌بافی باهم همکار بودند.

رباط  شهری با اکثریت عرب زبان، پایتخت کشور مراکش در قاره آفریقا است که در گذشته مستعمره کشور پرتغال بوده‌است. خود نام “کازابلانکا” ریشه در زبان اسپانیایی دارد. و شرف تاجر در جایی گفته‌است که  فرهنگ همه‌ی این کشورها که در تاریخچه مراکش نقشی دارند برای او الهام‌بخش بوده‌است و رد پایشان در کالکشن‌هایش پیداست.

کفتان‌های مراکشی با پارچه‌های مجللی چون ابریشم و یا مخمل، و با تزئیناتی چون مهره و پولک‌دوزی دوخته می‌شوند و برای مراسم‌های خاص پوشیده می‌شوند. البته کفتان‌های ساده‌تر از جنس پشم یا نخ‌پنبه نیز وجود دارد که ساده‌تر هستند و برای استفاده روزمره کاربرد دارند.

این دیزاینر لباس اهل فرانسه، برای یک سفر به مکزیک رفت و همین مسافرت منبع الهام او برای طراحی یکی از کالکشن‌هایش شد.

مجموعه جدید شرف تاجر از مکزیک و لباس‌ها و طراحی و رنگ آن منطقه الهام گرفته است. در بکگراند این شو اسب‌های واقعی می‌بینیم. پیراهن‌های گاوچرانی، لباس‌های کابویی و طرح و نقش‌هایی که از ماتادورها و لباس‌هایشان الهام گرفته شده و نقاشی و گلدوزی در طراحی لباس این مجموعه به چشم می‌خورد که این‌ها کار مردم هند است.

به عقیده بسیاری سهم صنعتگران هندی در هنرهای خلاقانه‌ای که در هفته‌های مد به چشم می‌خورد بسیار پررنگ است. در واقع امروزه دیگر نقش اهمیت گلدوزی هندی در صنعت مد را نمی‌توان نادیده گرفت. مثلا یکی از نمودهای این قضیه در شوی بهار و تابستان کوتور 2022 برند دیور بود که بکگراندی با پارچه ملیله‌ دوزی شده به مساحت 3600 فوت مربع توسط دو هنرمند هندی از مدرسه صنایع‌دستی “چاناکیا” بمبئی آماده شده بود. در خلق این اثر 320 صنعتگر دست داشتند.

برتری هند در صنعت منسوجات، پارچه‌های با ظرافت و مهارت رنگرزی از قرن 17 از دید اروپاییان به رسمیت شناخته شد. بر اساس آمار و ارقامی که دولت هند منتشر کرده است صادرات پارچه‌های گلدوزی و قلاب‌بافی در دوسال گذشته به ارزش 463 میلیون‌دلار بوده‌است و کشور فرانسه نیز در صدر فهرست مقاصد این صادرات وجود دارد.

برند  فرانسوی- مراکشی “کازابلانکا” با همکاری برند لاکچری ایتالیایی “بولگاری” یک کالکشن کپسولی ارائه کرد و طرحی جدید در دنیای خلاقیت و بازاریابی درانداخت. این مجموعه شامل هفت کیف چرمی با الهام از موزائیک‌هایی که در معماری زمان روم باستان به‌کار می‌رفته‌است، دید. مثلا جلوه‌هایی از هنر معماری در کیف “کراس بادی” سرپنتی که از کاشی‌کاری رومی الهام گرفته‌است. و همچنین نشان مار معروف بولگاری و همینطور نماد و نشانه‌های مربوط به ورزش تنیس با الهام از راکت‌ها و تورهای تنیس؛ طراحی شده‌است. یعنی دو منبع الهام از دو کشور موطن هرکدام از این برندها. این کالکشن در هفته مد پاریس در مارچ 2022 رونمایی شد.

دیزاینر خلاق برند کازابلانکا درباره این همکاری گفته‌است که “بولگاری” همیشه با استفاده از المان‌های سنتی و پیاده‌کردن یک طرح مدرن برای او الهام‌بخش بوده‌است. و در این همکاری نیز سعی کرده‌اند تا به بهترین روش ممکن راهی برای ترکیب کردن نمادهای هویتی هردو برند پیدا کنند. شرف تاجر خود نیز علاقه‌مند به الهام‌گرفتن از سنت‌ها و زدن پلی بین گذشته و حال است.

صنعت عروسی در کشور هند، دومین مارکت بزرگ خرید و فروش کالاهای مربوط به عروسی بعد از ایالات متحده آمریکا است. و نکته اینجاست که در کشور هند، بخش عمده‌ای از هزینه‎ها صرف خرید جواهرات می‌شود. آمار و ارقامی که از سوی دولت هند ارائه می‌شود حاکی از آن است که هر ساله بیش از 6000 خانواده میزبان عروسی‌های بزرگ و باشکوه هستند. و اینکه بیشترین مخارج به جواهرات اختصاص پیدا می‌کند. یک خانواده متوسط در هند بین 7000 تا 33000 دلار برای خرید جواهرات عروسی خرج می‌کند؛ این در حالیست که رقم سرمایه‌گذاری برای جواهرات در خانواده‌های ثروتمند و متمول هندی از 135.000 تا 675.000 دلار است. حال باید بدانیم که خانه مد ایتالیایی بولگاری، برندی بود که این موضوعات را رصد می‌کرد و دریافت همانطور که نسل جوان هند برای انتخاب لباس عروس خود زمان و سلیقه بیشتری نسبت به گذشته صرف می‌کنند، برای جواهرات و ست‌شدن جواهرات با لباس‌شان نیز همین برنامه را پیاده می‌کنند.

بولگاری در سال 2014 با این استدلال که هند دارای پتانسیل رشد بالایی است و تمام عناصر موفقیت برای فروش یک برند لوکس را می‌شود در آنجا پیشبینی کرد؛ یک بوتیک در مرکز خریدی در دهلی افتتاح کرد. برای بولگاری مثل تمام برندهای موفق دنیا که بر اساس آموزه‌های بازاریابی، مارکت جدید خود را انتخاب می‌کنند؛ درک جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف یک امر مهم بود.

 این خانه مد ایتالیایی در سال 2021 با همکاری سفیر بین‌المللی خود یک گردنبند مخصوص عروس خانم‌ها طراحی و روانه بازار کرد. این سفیر کسی نبود جز بازیگر هندی: “پریانکا چوپرا” .  اگرچه شاید در روزنامه‌های هند نظرات مختلفی درباره این همکاری نوشته شد اما فروش این گردنبند فراتر از انتظار پیش رفت.

باید دانست که آداب و رسوم عروسی‌های هندی زمینه کادو دادن و کادو گرفتن را نیز فراهم می‌کنند و این قسمت از مارکت هند نیز دقیقا همانجایی است که از چشم بولگاری پنهان نماند و محصولات متعدد طراحی این کمپانی مثل انگشتر، ساعت، کیف‌دستی و عطر نیز توجه خریداران هندی را جلب کرد.

دیگر برندهای بین‌المللی که نبض بازار هند را در دست گرفته‌اند “تیفانی”Tiffany و “کارتیه” Cartier هستند.

شرف تاجر یکبار در یکی از مصاحبه‌هایش گفته که فکر می‌کند که در فشن نیز مثل زندگی، باید به دنبال دیدن زیبایی‌ در هرچیزی بود. برخی ممکن است فکر کنند که برای اینکه یک شخصیت عمیق و تودار به نظر برسند نباید لباس‌های شاد بپوشند اما در واقع درسی که فرهنگ پوششی قاره آفریقا برای شما دارد این است که می‌توانید سبکی از لباس پوشیدن داشته باشید که هم قوی و هم یک فرد شاد به‌نظر برسید.

www.complex.com

wwd.com

thefashionography.com

The post طراح لباس فرانسوی، بنیان‌گذار برندی به نام “کازابلانکا” appeared first on مجله مد و پوشاک.

source

توسط modekhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.