به گزارش مد خبری به نقل از سایت منبع:

مصاحبه با میلی میدوود، سردبیر مجله کازمپولیتن خاورمیانه

صنعت فشن دیگر نمی‌تواند خاورمیانه و آفریقا را نادیده بگیرد، در حالیکه 1/8 میلیون نفر جمعیت دنیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ارزش تقریبی مارکت مد محجوب تا سال ۲۰۲۳، ۳۶۱ میلیون دلار تخمین زده شده است، صنعت راهی جز پذیرش این سهم بزرگ و متمول از بازار را که در این بخش از کره‌ی زمین زندگی می‌کنند، را ندارد. کمتر از ده سال پیش برندهایی همانند دولچه‌‌اندگابانا و بعد از آن بِربری و همچنین لباس ورزشی نایکی آرام آرام برای طراحی مد محجوب قدم برداشتند. اکنون ما به طور مکرر در هفته‌های مد مدل‌های محجبه و همچنین بلاگرهای مد را در front way می‌بینیم.

Milly Midwood انگلیسی تبار، تمام عمر کاری خود را در خاورمیانه گذرانده است، با کارآموزی زیر نظر مستقیم سردبیر مجله Grazia فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون به عنوان سردبیر مجله‌ی Cosmopolitan خاورمیانه و دبیر بخش استایل Grazia در حال فعالیت است.

بخش زیادی از مشاغل دنیای فشن به Fashion Communication تعلق دارند. مجموعه مشاغلی که ارتباط بین کلیه‌ی برندها، اتفاقات و هر آنچه که در صنعت مد اتفاق می‌افتد را بین مخاطب و مصرف‌کننده شکل می‌دهد.

مجلات فشن یکی از عمده‌ترین و مهمترین ابزار در Fashion Communication محسوب می‌شوند و سردبیران مد از مهم‌ترین و قوی‌ترین افراد این صنعت‌اند.

از نظر میلی سردبیر مد کسی است که می‌تواند دنیای فشن و برندها را از دریچه و نگاه خود به شیوه‌ای خلاقانه به دیگران ارائه دهد، کسی که توانایی مدیریت یک تیم بزرگ را دارد. فعالیت‌هایی مثل برنامه‌های استایلینگ، تبلیغات، شرح کالکشن، نقد و داستان‌سرایی، همگی زیر نظر او انجام می‌شود.

سردبیر کسی است که توانایی ترکیب فرهنگ‌های مختلف را دارد تا بتواند محتوایی متمایز ایجاد کند“. او در ادامه‌ی این تعریف ادامه می‌دهد: کشوری مثل دوبی که در آن ملیت‌هایی از تمام دنیا وجود دارند، قرار دادن آنها در کنار هم و ارائه‌شان در قالب یک رسانه کار بسیار جالبی ست”.

” سردبیر کسی است که توانایی ترکیب فرهنگ‌های مختلف را دارد تا بتواند محتوایی متمایز ایجاد کند.”

مهارت‌هایی که کمک می‌کند تا یک فرد به عنوان سردبیر مد در این بخش مشغول شود، بسیار متنوع است، میلی در این رابطه این‌گونه توضیح می‌دهد: “در چند سال گذشته شما مجبور بودید که به طور مرتب در مجلات مختلف کارآموزی کنید و تعاریف مشخصی از مشاغل مد وجود نداشت. اما اکنون در بسیاری از کالج‌های معتبر دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود که نیاز شما را برای یک شغل منحصر به فرد در دنیای فشن رفع می‌کند“، او خلاقیت را مهم‌ترین فاکتور یک سردبیر مد معرفی کرد.

خاورمیانه مملو از مذاهب و فرهنگ‌های مختلف است و پیشینه‌ای طولانی در تاریخ و تولید پوشاک دارد، اما صنعت فشن همواره تلاش کرده است تا آن را نادیده بگیرد، به طوری که در بسیاری از فیلم‌ها، اطلاعات غلط بسیار زیادی، در مورد نحوه‌ی فرهنگ پوشش مردم این منطقه دیده می‌شود و گاهی حتی افرادی که در رسانه نیز کار می‌کنند اطلاعات کاملی از این تنوع فرهنگ‌ها ندارند.

“در طی هشت سالی که در اینجا کار می‌کنم، متوجه شدم آدم‌های زیادی به ویژه افرادی که در رسانه‌های مد کار می‌کنند، لباس مخصوص به مردم عرب زبان را فقط به مختص یک کاور و یا یک پوشش رویه می‌دانند و هیچ اطلاعی از سبک زندگی، بویژه زنان اینجا ندارند.”

او در ادامه گفت: ” زنان و مردان عرب سعی کرده‌اند که تاریخ و فرهنگشان را در پوشاک خود حفظ کنند.” در طول ۱۰ سال گذشته، رشد سرسام آور شبکه‌های اجتماعی باعث شد که مردم در نقاط مختلف دنیا از سایر فرهنگ‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و شاید مجلات مد برای اینکه از این گردونه عقب نمانند شروع به انتشار نسخ متعدد در کشورهای خاورمیانه به ویژه در دبی کردند.

دنیای عرب ترکیب بسیاری از فرهنگ‌هاست. آنچه در سال‌های اخیر می‌‌بینیم، مد سطح بالا، وجود ستاره‌های صنعت فشن، صنعت موسیقی و مسئله‌ی آزادی زنان، همه موضوعاتی است که دنیای عرب به آن توجه زیادی نشان داده است. از طرفی نحوه‌ی برخورد با لباس در مد اسلامی متفاوت است، اینکه لباس چیزی فراتر از نمایش ظاهر ما در اجتماع است“.

فشن همواره به فرهنگ وابسته بوده است و بسیاری از فرهنگ‌ها توسط کشورهای قدرتمند به عمد نادیده گرفته شده‌اند، اما رشد شبکه‌های اجتماعی و وجود بلاگرهایی از تمام دنیا باعث شده است سطح دانش عمومی جامعه نسبت به سایر فرهنگ‌ها بیشتر شود. رسانه‌های فشن یکی از اصلی‌ترین قطعات این صنعت محسوب می‌شوند.
میلی در ادامه‌ی اهمیت وجود رسانه‌ها، افزود:

با توجه به مخاطب جوان کازمپولیتن سعی شده، به موضوعاتی مانند نمایش فرهنگ عامه، نمایش استعدادهای جوان بویژه زنان اهمیت بسیاری دهیم.” او در ادامه گفت:

” با توجه به اینکه زنان بخش بزرگی از این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند، اما همواره این مردان هستند که در بخش مدیران ارشد در حال کارند. یکی از اهداف ما این است که به زنان نسل جوان این قدرت را بدهیم که شما هم می‌توانید از مدیران ارشد برندهای بزرگ باشید”.

او در پایان دلیل اهمیت تنوع رسانه‌ها را اینگونه شرح داد:

“یک شیوه متفاوت در ارائه به مخاطبان متفاوت.

وجود مجلات متنوع فشن کمک می‌کند تا مخاطبان بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. اینگونه بهتر درک می‌کنند که کدام برند از مجلات فشن با سبک زندگیشان و با آنچه که دوست دارند، هماهنگ است، کدام بیشتر تحت تاثیرشان قرار می‌دهد و یا برای آن چیزی که می‌خواهند آموزش ببینند و یاد بگیرند، از کدام کمک بیشتر و بهتری دریافت می‌کنند”.

سال گذشته رویداد Fashion Trust Arabia به شکلی عالی برگزار شد، وجود طراحانی چون الی ساب، زهیر مراد که خود اصلیتی خاورمیانه‌ای دارند به این رویداد اعتباری صد چندان دادند، البته که مهمانان این رویداد همگی از بهترین‌های این صنعت بود، افرادی مانند ویرجیل ابلو، نائومی کمپل و…..

اما این اولین رویداد بین‌الملی کشورهای عربی در صنعت فشن نبود، هفته‌ی مد دوبی سالیان زیادیست که برگزار می‌شود و سهم زیادی در معرفی چهره‌های جدید خاورمیانه دارد.

تلاشی که از جانب کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس به عنوان کل خاورمیانه به گوش جهانیان می‌رسد، صرفا برای نمایش و معرفی فرهنگ عرب سرمایه‌گذاری شده است و این خود برداشت‌های اشتباه از فرهنگ و سبک زندگی سایر کشورهای این منطقه را بدنبال خواهد داشت.

The post مجلات مد و فشن خاورمیانه؛ ارتباط فرهنگ و فشن appeared first on مجله مد و پوشاک.

source

توسط modekhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.