در صورتی که کفش نامناسبی برای دویدن انتخاب کنید، قطعا با چالش‌های فراوانی مواجه خواهید شد و سلامتی شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. از طرفی در حال حاضر تولیدکننده‌های زیادی اقدام به ارائه کفش‌ مردانه و زنانه دویدن می‌کنند و این تنوع خیلی از افراد را در زمان خرید این محصول سردرگم کرده است. یک کفش مخصوص دویدن سرعت باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد تا با قرار دادن پاها در وضعیتی راحت، به بهبود عملکرد دوندگان نیز کمک نماید. همچنین مشخص کردن سطحی که قرار است روی آن بدوید نیز در انتخاب این کفش تاثیرگذار می‌باشد. در این راهنما قصد داریم به شما بهترین کفش مخصوص دویدن سرعت را معرفی کنیم تا انتخاب این محصول برای شما راحت‌تر شود.

پرفروش ترین کفش های مخصوص دویدن سرعت

کفشHoka m carbon x3

یکی از انواع کفش مخصوص دویدن سرعت کفش Hoka m carbon x3 است که برای آن دسته از دوندگانی مناسب می‌باشد که پاهای عریض‌تری دارند. عریض بودن این کفش حمایت و پشتیبانی کافی را از پا به عمل آورده و از لغزیدن پا در کفش نیز جلوگیری می‌نماید. رویه کفش هوکا از توری مشبک برخوردار بوده که تهویه هوای مناسبی داخل کفش برقرار می‌شود. هوکا با استفاده از فیبر کربن در ساخت کفی این کفش منجر به افزایش سرعت و شتاب آن شده است. افزون بر تمامی این‌ها کفش Hoka m Carbon X3 یکی از سبک‌ترین کفش‌های مخصوص دویدن است که قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد.

کفش Adidas SL20

این کفش از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده و این ویژگی آن را به کفش رانینگ مردانه تبدیل کرده است. رویه کفش Adidas SL20 از توری مشبک ساخته شده که امکان گردش هوا را داخل کفش فراهم می‌کند و از تعریق و تاول پاها جلوگیری می‌نماید. همچنین کفی پلاستیکی این کفش سبب بهبود عملکرد ورزشکاران هنگام دویدن می‌شود. وزن هر لنگه از کفش مذکور (230) گرم می‌باشد که آن را به یکی از سبک‌ترین کفش‌های مخصوص دویدن تبدیل کرده است.

کفش Nike Air Zoom Pegasus 39

کفش نایکی برای دویدن طراحی شده است. رویه این کفش از قابلیت تهویه هوا برخوردار بوده و به دلیل وزن سبکی که دارد، فشار وارده به پاها را کاهش می‌دهد. به علاوه، کفشNike Air Zoom Pegasus 39 از ظاهر جذابی هم بهره می‌برد که آن را به یک گزینه عالی برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، تبدیل می‌کند.

کفشASICS Metaracer

اگر به دنبال خرید کفشی مخصوص دویدن و مسابقات جاده‌ای هستید، کفشASICS Metaracer انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. این کفش با برقراری سطح تماس عالی با زمین موجب کاهش ضربات وارده می‌شود. استفاده از فیبر کربن در کفی میانی این کفش سبب نرمی و راحتی فوق‌العاده آن شده است و از طرفی به این محصول شتاب کافی را می‌دهد. قسمت رویه کفش مذکور مشبک بوده و با ایجاد تهویه هوا از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها درون کفش جلوگیری می‌کند. کفشASICS Metaracer در رنگ‌های روشن و بسته‌بندی جذابی ارائه می‌شود.

کفش Nike React Infinity Run

این کفش حمایت زیادی برای محافظت از پا در برابر آسیب‌های احتمالی ارائه می‌کند. رویه کفش نایکی مردانه این برند در عین راحتی بسیار مقاوم است. طراحی زبانه و سیستم بند کفش مذکور به صورتی است که پاها را تا جای ممکن به صورت ثابت درون کفش نگه می‌دارد. ویژگی‌های کفش Nike React Infinity Run آن را به گزینه مناسبی برای افرادی که با آسیب‌های جدی مواجه هستند، تبدیل می‌کند.

کفش Salomon S/LAB Phantasm

این کفش برای دوندگان متوسط تا پیشرفته توصیه می‌شود که قادر به کنترل نحوه دویدن خود هستند. کفش Salomon S/LAB Phantasm می‌تواند به دوندگان قدرت کنترل بیشتری بدهد. از طرفی طراحی این کفش به صورتی است که افراد کم‌تجربه نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. رویه مشبک کفش مذکور امکان برقراری جریان هوا را داخل کفش فراهم می‌کند تا از تعریق پاها جلوگیری شود. ساختار این کفش ظریف بوده و راحتی آن در حد قابل قبول است.

کفش Hoka One One Clifton Edge

یکی‌دیگر از انواع کفش مخصوص دویدن، کفش Hoka One One Clifton Edge است که در قسمت پاشنه خود کشیدگی دارد و این ویژگی سبب جذابیت بیشتر این محصول شده است. با وجود ضخیم بودن کفی میانی، این کفش از وزن سبکی برخوردار می‌باشد. همچنین ساختار این کفش در عین حال که محکم است، راحتی فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد. وجود زبانه روی پاشنه در کفش هوکا مردانه به پوشیدن راحت این محصول کمک می‌کند.

کفش ASICS Novablast

یکی از بهترین کفش‌های مخصوص دویدن که در ژاپن تولید شده، کفش ASICS Novablast است. این کفش از قیمت مناسبی برخوردار بوده و با در اختیار داشتن کفی میانی پرشی، تجربه فوق‌العاده‌ای از دویدن را ارائه می‌دهد. طراحی رویه این محصول به صورتی است که مانع از عرق کردن پاها می‌شود.

کفشHoka One One Rocket X

وزن سبک، تناسب عالی، بهره‌گیری از فیبر کربن و کفی ضخیم و در عین حال راحت از ویژگی‌هایی هستند که کفشHoka One One Rocket X به گزینه‌ای عالی برای دویدن تبدیل کرده‌اند. این کفش برای مسافت‌های طولانی طراحی شده است و حمایت کافی را از پاها هنگام تمرینات به عمل می‌آورد و همینطور سبب کاهش اثرات منفی در دویدن‌های طولانی می‌شود. افزون بر تمامی این‌ها، کفش مذکور از قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز برخوردار می‌باشد.

کفش Asics Gel-Nimbus 23

بهره‌گیری از الیاف طبیعی در این کفش منجر به حفظ فرم و شکل آن بعد از هر دویدن می‌شود. به علاوه، کفش Asics Gel-Nimbus 23 در قسمت قوزک و پاشنه پا حمایت کافی را به عمل می‌آورد و از لغزش پا هنگام دویدن جلوگیری می‌نماید. در کفی کفش اسیکس از لایه flytefoam استفاده شده است که موجب خاصیت ارتجاعی و بازگشت صحیح انرژی می‌شود.

کفش New Balance FuelCell Rebel

رویه این محصول از پوشش مشبک و تنفس‌پذیر ساخته شده است که جریان هوا را داخل کفش ایجاد می‌کند. کفی کفش New Balance FuelCell Rebel ترکیبی از فوم نیتروژن تزریقی است که ویژگی ارتجاعی دائمی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این محصول می‌توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید.

کفش Asics Metaride

طراحی کفش Asics Metaride به صورتی است که ایمنی پاها را تامین می‌نماید. همچنین این کفش ترکیبی از راحتی و زیبایی را ارائه می‌دهد. استفاده از متریال سبک موجب وزن مناسب این کفش شده است. سیستم بند این کفش اسیکس مردانه نیز به صورتی است که پاها را در کفش محکم نگه داشته و از لغزیدن آن جلوگیری می‌نماید. کفش مذکور به ورزشکارانی که به دنبال کفش راحت و پایدار هستند، توصیه می‌شود.

کفش Adidas PulseBoost HD

این کفش با برخورداری از رویه‌ای تنفس‌پذیر امکان تهویه هوا را داخل کفش فراهم می‌کند. کفی میانی این محصول راحتی فوق‌العاده‌ای را برای پاها به وجود آورده و دوام بالایی نیز دارد. بهره‌گیری از لایه Boost سبب ایجاد حالت ارتجاعی و همینطور نرمی کفش مذکور شده است.بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش دویدن

جمع بندی

کفش مخصوص دویدن سرعت باید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی برخوردار باشد تا پاهای دوندگان را در وضعیت راحتی قرار دهد و منجر به بهبود عملکرد آن‌ها شود. در این راهنما به معرفی بهترین کفش‌های رانینگ پرداختیم که با بررسی آن‌ها می‌توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.


source

توسط modekhabari