بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، سازندگان فرنچایز GTA به دنبال افزایش خارقالعادۀ کیفیت گرافیکی بازی بعدی خود هستند.
بر اساس اطلاعاتی که وبسایت Rockstar Mag از منابع خود به دست آورده، بازی بعدی راکستار گیمز (Rockstar Games) در سری Grand Theft Auto، یعنی GTA 6، به لطف تکامل موتور RAGE، پیشرفتهای فنی قابلتوجهای را به همراه خواهد داشت. طبق جزئیات بهدستآمده، فاصله بصری بین Red Dead Redemption 2 و GTA 6 بیشتر از فاصلهای است که قبلاً بین GTA V و RDR 2 مشاهده شده بود.
بر اساس اطلاعات فاش شده، راکستار گیمز در حال توسعه فناوری جدیدی برای فیزیک آب است که در GTA اعمال خواهد شد. تیمی که روی این ویژگی فنی کار میکند، به عنوان گروه فناوری RAGE شناخته میشود؛ بخشی از استودیوی Rockstar San Diego که موتور اختصاصی شرکت را در سال ۲۰۰۶ ایجاد کرد. این تیم متشکل از حدود بیست مهندس با تخصص در برنامهنویسی، شبیهسازی فیزیک در زمان واقعی، جبر خطی، مثلثات، ماتریس و ریاضیات کواترنین است. پس از ماهها تحقیق، آزمایش و بهینهسازی، مهندسان استودیوی مستقر در کالیفرنیا موفق به اجرای شبیهسازی آب به صورت ریل تایم در یک بازی جهانباز شدهاند. طبق منابع، اقیانوس بخش قابلتوجهای از نقشه جهان GTA 6 را تشکیل خواهد داد که بهطور بالقوه برای معرفی فعالیتهای جدیدی مانند موجسواری استفاده خواهد شد.
علاوه فیزیک آب، پیشرفتهای متعددی در فیزیک وسایل نقلیه نیز در حال انجام است که عمدتاً از طریق افزایش تعداد چندضلعیها در مقایسه با GTA V انجام میشود. این به تغییر شکلهای دقیقتر و در نتیجه برخوردهای واقعگرایانهتر وسایل نقلیه منجر میشود. طبق اطلاعات فاش شده، سفارشسازی وسایل نقلیه نه تنها بر نمای بیرونی بلکه بر تجربه رانندگی نیز تأثیر میگذارد. تعادل بین واقعگرایی و عناصر آرکید برای اطمینان از تجربه رانندگی مشابه GTA V حفظ خواهد شد. بر اساس اطلاعات فاششده، این همچنان یک جنبه کلیدی بازی است.
همچنین گفته میشود که GTA 6 دارای یک سیستم آبوهوای واقعی است که بر محیط و گیمپلی بازی تأثیر میگذارد. طبق گفته منبع، باران و باد باعث سختتر شدن کنترل وسیلهی نقلیه شما خواهد شد.
source