امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن بسیاری از کسب و کارها به فضای آنلاین، نیاز به کالاهای دیجیتال بیش از پیش در زندگی ما احساس می‌شود. در این مسیر لپ تاپ‌ها، به دلیل قابلیت حمل آسان و کاربری راحت به یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای هر کاربر عادی و حرفه‌ای فناوری تبدیل شده‌اند.

با توجه به حضور برند‌ها و مدل‌های گوناگون در بازار، انتخاب درست لپ تاپ به یک دغدغه اساسی برای کاربران تبدیل شده است. در این مقاله قراره به معرفی مهم‌ترین فاکتور‌ها که به کاربر در انتخاب درست و بهینه لپ تاپ کمک می‌کند، بپردازیم.

انتخاب لپ تاپ مناسب، مهم تر از خرید آن است!

با توجه به تنوع برند‌ها و مدل‌های مختلف لپ تاپ در بازار، انتخاب لپ تاپی که نیازهای ما را در برگیرد و به بودجه ما هم نزدیک باشد، امری پیچیده و زمانبر است. یک لپ تاپ خوب باید از نظر مشخصات فنی و عملکردی کاملا منطبق با کاربری ما باشد. از دیگر پارامترهایی که در هنگام انتخاب لپ تاپ باید به آن توجه کنیم می‌توان به مواردی مانند طراحی ظاهری، جنس بدنه، کیفیت صفحه نمایش و قدرت باتری اشاره کرد.

نکات مهم پیش از خرید لپ تاپ

پیش از خرید لپ تاپ باید به مشخصه‌های زیر توجه کنید:

  • توجه به مشخصات سخت افزاری (پردازنده، کارت گرافیک، رم و حافظه دستگاه)
  • طراحی ظاهری، ابعاد، وزن و جنس بدنه
  • کیفیت و سایز صفحه نمایش
  • شارژدهی و عمر باتری
  • پرفورمنس و عملکرد دستگاه در بین شاسی های رقیب
  • گارانتی محصول و خدمات پس از فروش
  • برند دستگاه

اهمیت کاربری و بودجه در انتخاب لپ تاپ

به طور کلی هر سیستم مشخصات سخت افزاری منحصر به فرد خود را دارد و قطعا کاربرد آن هم متفاوت است. از این رو تعیین کاربری مد نظر پیش از خرید، اولین قدم برای دستیابی به یک لپ تاپ ایده‌آل می‌باشد. قدم دوم در انتخاب لپ تاپ مناسب، جست و جو در بازه قیمتی مد نظر در کنار معیار کاربری است.

انتخاب کاربری مورد نظر

همانطور که در بالا ذکر شد، مشخص کردن کاربری تاثیر زیادی در انتخاب لپ تاپ مناسب دارد. لپ تاپ‌ها مشخصات ظاهری و فنی گوناگونی دارند و با توجه به این مشخصات، در دسته بندی‌های جداگانه‌ای قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

کاربری عمومی

شامل لپ تاپ‌هایی است که عموما برای وبگردی و تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام فعالیت‌های مدرسه و دانش آموزی و… استفاده می‌شوند. این لپ تاپ‌ها برای انجام فعالیت‌های نام برده شده نیاز به سخت افزار قدرتمندی ندارند.

کاربری دانشجویی

لپ تاپ‌های دانشجویی عموما از قدرت پردازشی خوبی برخوردار هستند و توان اجرای نرم افزارهای تخصصی رشته‌های علمی مختلف را دارند. مشخصات فنی این دسته از لپ تاپ‌ها معمولا از لپ تاپ‌های عمومی قوی‌تر است و توان پردازشی و گرافیکی آن‌ها ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی کاربر دارد.

کاربری مهندسی و طراحی

لپ تاپ‌های مهندسی و طراحی، از قطعات بسیار قدرتمند‌تری نسبت به دو نوع قبلی برخوردار هستند. این لپ تاپ‌ها مناسب فعالیت‌های حرفه‌ای مانند برنامه نویسی، طراحی انیمیشن و رندرهای سه بعدی پروژه‌های مهندسی و تدوین فیلم و ادیت عکس می‌باشند. معمولا لپ تاپ‌های ورک استیشن و مهندسی جزو لپ تاپ‌های گران بازار هستند.

کاربری گیمینگ

لپ تاپ‌های گیمینگ عموما قیمت بالایی دارند و از جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین سخت افزارها برای اجرای بازی‌ استفاده می‌کنند. به علت استفاده از سخت افزار قدرتمند، لپ تاپ‌ گیمینگ عموما وزن بالایی دارد و برای افرادی که روزانه با لپ تاپ‌شان جابجا می‌شوند، زیاد توصیه نمی‌شود.

مشخص کردن بازه قیمتی

پس از مشخص کردن کاربری مورد نظر، باید بودجه خود را مشخص کنید، زیرا قیمت لپ تاپ یکی از اولویت‌ها در هنگام خرید می‌باشد. قیمت دستگاه ارتباط مستقیمی با کاربری انتخاب شده دارد. برای مثال، قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ با لپ تاپ‌هایی که برای کاربری روزانه و عمومی طراحی و تولید شده‌اند، فاصله زیادی دارد. در نتیجه باید با شناخت کافی از کاربری و مشخصات یک لپ تاپ، دست به خرید آن زد تا با صرف هزینه درست، لپ تاپی مناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

انتخاب یک لپ تاپ مناسب کار دشواری نیست اما نداشتن اطلاعات کافی در مورد این دستگاه‌ها می‌تواند خرید لپ تاپ را به یک دغدغه پیچیده برای کاربران تبدیل کند. در ادامه با معرفی پلتفرمی تعاملی به شما کمک میکنیم تا در هنگام انتخاب لپ تاپ، بهترین گزینه را به سادگی پیدا کنید.

آداک به عنوان مرجع تخصصی لپ تاپ کشور ، به تازگی فروشگاه اینترنتی خود با نام آداک شاپ را بروزرسانی کرده است. این وبسایت با رویکردی تعاملی بر پایه پاسخگویی به کلیه نیازهای کاربر با هر سطح اطلاعات و دانش (از مبتدی تا تخصصی) طراحی شده است. آداک با هدف ساده سازی فرآیند انتخاب و خرید لپ تاپ، دست به بروزرسانی پلتفرم سایت خود زده و با افزودن قابلیت‌های کاربردی بر وبسایت خود سعی در خلق مسیری جدید (از انتخاب تا خرید) در حوزه فروش اینترنتی لپ تاپ دارد تا بیش از پیش در تمامی مراحل خرید در کنار شما عزیزان حضور داشته باشد.

انتخاب هوشمند، راهکاری برای پیدا کردن لپ تاپ مورد نظر

یکی از قابلیت‌های وبسایت فروشگاهی جدید آداک انتخاب هوشمند لپ تاپ می‌باشد. در این بخش کاربر می‌تواند به راحتی و با داشتن ساده‌ترین اطلاعات از کاربری ، بازه قیمت و انتظارات خود از لپ تاپ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کمک این هوش مصنوعی بهترین گزینه‌ها را مشاهده و انتخاب نماید و مهم‌ترین دغدغه طیف وسیعی از مخاطبان که نبود مشاوره تخصصی در زمان خرید اینترنتی لپ تاپ است، مرتفع گردد.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آداک به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین لپ تاپت رو خریداری کن!

source

توسط