همانطور که میدانید کونامی در سبک های مختلف بازی های خوبی را منتشر نموده که فرقی نمیکند Metal Gear Solid یا Pro Evolution Soccer زیرا در این مقاله قصد معرفی بهترین بازی های کونامی در دهه گذشته را خواهیم داشت.

کمپانی KONAMI که یکی از رقبای جدی EA بوده توانسته بازی های خوبی را در دهه اخیر منتشر کند. همگی میدانیم که اگر کونامی وجود نداشت صنعت بازی های ویدیویی ممکن بود با نبوغ هیدئو کوجیما چندان خوشایند نباشد؛ زیرا هیدئو یکی از برجسته ترین طراح و کارگردان بازی های ویدیویی در کونامی بود که متاسفانه در سال 2023 شاهد عدم حضور او در 3 گانه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بودیم که این بازی نتوانست آنگونه که شایسته بوده به خوبی دیده شود. در ادامه این مطلب پلازا نگاهی به بهترین بازی های کمپانی کونامی خواهیم داشت.

فهرست مطالب

بهترین بازی های کونامی

بسیاری از گیمرها براین باور هستند که محبوبیت کونامی وابسته به بازی های PES بود که اگر کمی تحقیق در این زمینه داشته باشید متوجه خواهید شد که آغاز رشد این شرکت از فرنچایز Metal Gear استارت خورد. موفقیتی که میتوان آنرا به حضور کوجیما ربط داد زیرا این کارگردان با ذهن بازی سازی قوی خود توانست بخش های کاربرپسندانه بسیاری را به Metal Gear اضافه کند و همین امر عامل مهمی روی رشد دیگر بازی های کونامی بود. در ادامه با فهرستی از بهترین بازی های جدید شرکت کونامی مواجه خواهید شد.

همچنین بخوانید :

1. METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN؛ جزو 10 بازی برتر کونامی

1. METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN جزو 10 بازی برتر کونامی



  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز

آینده بلند پروازانه کوجیما سبب شد که بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به عنوان بهترین و بزرگترین ورودی فرنچایز متال گیر سولید شناخته شود. اولین سرمایه گذاری عظیم کونامی که توانست طراحی جهان باز خوبی را ارائه دهد بی تردید جزو بهترین های جهان بوده که از منظر سینمایی به یک شاهکار شبیه است. گیم پلی بازی به هیچ وجه خسته کننده نیست زیرا هرشخصی که این بازی را تجربه کرده باشد خوب میداند عنوان هیبریدی و جهان باز و مخفیانه آن میتواند کاربر را در طول محیط های بسیاری قرار دهد. رئیس بزرگ این لیست با بهرهمندی از ویژگی های عالی در ساختار گیم پلی و ظاهر توانست خود را در اعماق وجود گیمرها به محبوبیت برساند که امروزه باید از هیدجو کوجیما بابت طرح بندی و ساخت این بازی تشکر کنیم.

همچنین بخوانید :

2. METAL GEAR SOLID: THE LEGACY COLLECTION؛ بهترین بازی های کونامی

2. METAL GEAR SOLID: THE LEGACY COLLECTION بهترین بازی های کونامی



  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۳

نسخه دوم لیست بازی های کونامی که در قالب یک مجموعه HD منتشر شد METAL GEAR SOLID: THE LEGACY COLLECTION نام داشته که نسخه نهایی کونامی و کوجیما نبوده است. این بازی به لطف وجود مجموعه Metal Gear Solid : The Legacy توسعه یافت که در سال 2013 در انحصار پلی استیشن 3 منتشر شود و حاوی بسته های عمیق و بهتری بود. تمام بازی های موجود در این فرنچایز به صورت HD بازسازی شده اند که مجموعه Legacy میزبان بازی های Metal Gear Solid ، Metal Gear Solid: VR Missions و Metal Gear 4: Guns of the Patriots بوده است. اساسا زمان شروع این فرنچایز در سال 1987 سبب شد تا شرکت های بسیاری بتوانند از ایده پردازی های کوجیما برای گسترش بازی های خود استفاده کنند. با این تفاسیر باید گفت که این کالکشن توانسته میزبان گیمرهای بسیار خوبی از سراسر جهان باشد.

همچنین بخوانید :

3. PRO EVOLUTION SOCCER 2017؛ برترین بازی های konami

3. PRO EVOLUTION SOCCER 2017 برترین بازی های konami



  • پلتفرم ها : اندروید، مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان، آی‌اواس

سری بازی های ورزشی کونامی در طول سال های قبل از 2022 توانستند قدرت خود را به FIFA اثبات کنند. زمانی که صحبت از بازی ورزشی میشود ذهن گیمرهای بسیاری به سمت Pro Evolution Soccer 2017 سوق داده میشود که این بازی ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی های واقع گرایانه بوده است. منتقدان با سخاوتمندی کامل به این بازی نگاه کردند که این موضوع سبب شد تا بازی در سال انتشار بتواند به امتیاز 87 دست پیدا کند. محیط بازی فضای مناسبی برای گیمرهای مبتدی و حرفه ای بود زیرا از این طریق قادر به اجرای بازی های خوبی در سطح های مختلف خواهید بود. گیم پلی بهبود یافته، استفاده از هوش مصنوعی تقویت شده، طراحی گرافیکی زیبا، شبیه سازی چهره بازیکنان مطرح، اضافه شدن ورزشگاه و المان های تکمیلی وده ها ویژگی دیگر از مزایای Pro Evolution Soccer 2017 بوده است که به لطف موتور گرافیکی قدرتمند کونامی به بازی ملحق شدند.

همچنین بخوانید :

4. PRO EVOLUTION SOCCER 2016؛ لیست بازی های کونامی

4. PRO EVOLUTION SOCCER 2016 لیست بازی های کونامی



  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، مایکروسافت ویندوز، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان

اگر از کاربران PES باز بخواهید که یک نسخه را به عنوان بهترین بازی این فرنچایز انتخاب کنند آنها میان Pro Evolution Soccer 2017 و Pro Evolution Soccer 2016 گیر خواهند کرد زیرا پایه و زیرساخت های کلی پی اس در نسخه 2016 بازی به طور کامل بهبود یافت و همین امر عامل مهمی در رشد بازی بود. از نظر گیم پلی شاید بازی Pro Evolution Soccer 2016 انقلاب جدیدی را دریافت نکرده باشد اما فیزیک واقع گرایانه و طراحی بهتر نسبت به 2015 سبب شد تا کاربران به آینده بازی امیدوار باشند. همین موضوع سبب شد تا کونامی در نسخه Pro Evolution Soccer 2017 بتواند جواب اعتماد آنها را بدهد. استفاده از هوش مصنوعی مناسب در بخش رقبا سبب بوجود آمدن گیم پلی خوب و دشواری شد که این موضوع میتواند شما را در برابر سختی های بسیاری قرار دهد. حالت های مختلف نظیر مسترلیگ و بازیکن سازی و کاپ های جهانی به کاربران امکان اجرای بازی به صورت گروهی و سفارشی را خواهد داد.

همچنین بخوانید :

5. CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW؛ بازی های خاطره انگیز کونامی

5. CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW بازی های خاطره انگیز کونامی



  • پلتفرم ها : مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰

شاید در گزینه های 3 و 4 که مربوط به بازی های ورزشی PES بودند نامی از هیدئو برده نشد اما باید بدانید که یکی از برجسته ترین مزایای بازی CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW حضور کوجیما در این بازی بوده که مانند جواهری درخشان به بازی قدرت میبخشد. سال 2010 این بازی محبوب منتشر شد که از همان روز های اول توانست نظرات مستقیم منتقدین را کسب کند. برای طرفداران Castlevania ، Lords of Shadow ثابت شده که فرنچایز CASTLEVANIA با اینکه یک محصول نقش آفرینی بوده توانسته مزیت های جهان باز و درگیرانه خوبی را به نمایش بگذارد. استودیو های MercurySteam, Climax Studios وظیفه ساخت بازی را برعهده داشته اند که این بازی از سوی کونامی در سال ذکر شده برای پلتفرم های مختلف منتشر شد.

سخن پایانی

شاید لیست بهترین بازی های کونامی میزبان بازی های کمی باشد اما شما عزیزان در این زمینه میتوانید به پلازا کمک کنید و بازی های پیشنهادی خود را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. این اقدام سبب تقویت مقاله از زوایای دیگر خواهد شد که میتوان این موضوع را فرصت خوبی برای اشتراک گذاری دیدگاه ها دانست که پیشنهاد میشود باما همراه باشید.

منتخب کاربران

source

توسط