سئو سایت

شاتر استاک

جهان در حال تغییر است و فناوری حرف اول را می زند. امروزه همه چیز دیجیتالی می شود – سرگرمی، سلامت، املاک، بانکداری و حتی ارز. با این حال، این قابل درک است. تنها در آمریکای شمالی، 89 درصد از جمعیت آنلاین هستند (اشتراک لازم است).
با تبدیل شدن همه چیز به دیجیتال، این بدان معناست که شرکت ها نیز به صورت آنلاین برای بازاریابی کسب و کار خود پرش می کنند. و برای زنده ماندن از چالش های بازاریابی دیجیتال، برندها باید با آخرین روندها همگام باشند. دستیابی موفقیت آمیز به مخاطبان هدف دیگر تنها به معنای پخش تبلیغات تلویزیونی و چاپی نیست. این روزها رسانه های اجتماعی عرصه جدید بازاریابان دیجیتال است، زیرا 3.3 میلیارد نفر از کاربران فعال رسانه های اجتماعی هستند.
قابل ذکر است، طبق داده های ژانویه 2018 (اشتراک لازم است)، 24 درصد از 5700 بازاریاب جهانی که مورد بررسی قرار گرفتند، نشان دادند که رسانه های اجتماعی بخش مهمی از بازاریابی آنها در پنج سال گذشته بوده است.
برای همگام شدن با صحنه همیشه در حال تغییر، کارشناسان بازاریابی دیجیتال باید با روندهای در حال تحول فناوری همگام باشند. شرکت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مانند شرکت ما به‌طور خستگی‌ناپذیر برای تحقیق درباره مصرف‌کنندگان و اینکه چه چیزی باعث می‌شود آنها با برندها تعامل داشته باشند، کار می‌کنند. ما سعی می‌کنیم بهترین راه‌حل‌های آنلاین را پیدا کنیم که به پرسش‌های کاربران نهایی مشتریانمان به ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه ممکن پاسخ دهد – چه با توسعه فناوری جدید یا انطباق با روندها.
پس از تحقیقات بسیار، در اینجا روندهای پیشرو بازاریابی دیجیتال که راه را در سال 2018 هموار می کنند، آورده شده است.
1. چت ربات های تعاملی
چند وقتی است که چت ربات ها وجود دارند. این فناوری که ترکیبی از استفاده از متن، صدا و پیام برای مکالمه مستقیم با مصرف کنندگان است، مدت طولانی تری نسبت به واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است. اما امسال، در کانون توجه قرار گرفته است.
بر اساس گزارش سال 2017 توسط Grand View Research، بازار جهانی چت بات با نرخ رشد مرکب سالانه 24.3 درصد تخمین زده می شود و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 1.25 میلیارد دلار برسد. در سال 2017، LivePerson یک نظرسنجی از 5000 مصرف کننده در شش کشور انجام داد. و دریافتند که 67 درصد از افراد مورد بررسی از چت بات ها برای پشتیبانی مشتری استفاده می کنند. علاوه بر این، 38 درصد بازخورد مثبت داشتند و تنها 11 درصد واکنش منفی به این فناوری ثبت کردند.
برنامه های پیام رسان مانند فیس بوک مسنجر و واتس اپ نیز از ربات های پیام رسان استفاده می کنند که برای ارائه محصولات و خدمات سفارشی شده اند. آنها این کار را نه تنها با تبلیغ برندها انجام می دهند، بلکه یک تجربه شخصی سازی شده از خدمات مشتری را برای کاربر بالقوه فراهم می کنند.
دلیل اصلی موفقیت این فناوری احتمالاً پاسخگویی سریع و دقیق به نیاز مصرف کنندگان به اطلاعات است. چت‌بات‌ها همچنین می‌توانند داده‌های مربوط به کاربران خود را جمع‌آوری کنند، که باعث بهبود تعامل با آنها می‌شود.
البته، مانند هر فناوری دیگری، قبل از استفاده از آن باید به چند نکته توجه کرد. بازاریابان باید محل استفاده از چت بات ها را در نظر بگیرند. برای مثال، کسب‌وکارهایی که تعامل بیشتری با فیس‌بوک دارند، ممکن است بخواهند یک ربات چت را در فیس‌بوک مسنجر خود بگنجانند. کسانی که ترافیک وب سایت بیشتری دارند ممکن است از چت ربات های وب سایت بهره بیشتری ببرند.
با این وجود، این فناوری نه تنها راه کارآمدتر و پاسخگوتر را برای برخورد با مشتریان ارائه می دهد. همچنین مقرون به صرفه تر از استخدام کارکنان ارتباط با مشتری است.
2. جستجوی صوتی
همانطور که افراد بیشتری در حال حرکت هستند، استفاده از جستجوی صوتی و دستورات صوتی در حال افزایش است. دستیارهای صوتی به کاربران تلفن همراه این امکان را می دهند که به اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند و کارهای خاصی را مانند قبل انجام دهند. تنها در ایالات متحده، انتظار می‌رود استفاده از دستیار صوتی در سال 2018 در مقایسه با سال 2017، 128.9 درصد رشد کند. این رقم در مجموع 35.6 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه از این سرویس استفاده می‌کنند.
در حالی که رشد مثبت است، چالش بزرگی برای کسب و کارها نیز هست. بر خلاف جستجوهای آنلاین معمولی با صفحات بر صفحات نتایج، جستجوهای صوتی تنها پاسخ های برتر و مرتبط را به یک پرس و جو می دهند. کسب و کارها می خواهند همان نتیجه ای باشند که با درخواست صوتی کاربر مطابقت داشته باشد.
این برای بازاریابان دیجیتال چه معنایی دارد؟ این به معنای بهینه سازی محتوا برای مطابقت با نیازهای جستجوهای صوتی است. محتوایی را منتشر کنید که سؤالات مصرف کنندگان را حل یا پاسخ دهد. همچنین استفاده از زبان مکالمه طبیعی و همچنین عبارات طولانی تر یا جملات کامل به عنوان کلمات کلیدی بسیار مهم است. این نه تنها به کاربر نهایی کمک می کند، بلکه محتوا را برای جستجوی صوتی مناسب می کند.
3. یکپارچه سازی هوش مصنوعی و فناوری های بلاک چین
فناوری بلاک چین در حال حاضر دیدگاه جهان به سیستم های مالی و مالی را مختل می کند. با این حال، قدرت آن به این بخش ها محدود نمی شود. در سال های اخیر، در حال حاضر به بازاریابی دیجیتال گسترش یافته است.
فناوری به بازاریابان این امکان را داده است که مکان قرارگیری تبلیغات آنها را ردیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان واقعی، به جای ربات های خودکار، روی تبلیغات آنها کلیک می کنند. این باعث می شود که داده های تعامل مشتری قابل اعتمادتر باشد و اطمینان حاصل شود که دارایی های بازاریابی برندها به هدر نمی روند.
مصرف کنندگان همچنین می توانند از ماهیت شفاف فناوری بلاک چین بهره مند شوند، زیرا به آنها کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از داده های شخصی خود توسط تبلیغ کنندگان می دهد. هنگامی که اعتماد مصرف کننده افزایش می یابد، احتمال به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی آنها نیز افزایش می یابد. این به بازاریابان و شرکت ها کمک می کند تا آنها را بهتر بشناسند.
چند سرویس تغییر دهنده بازی وجود دارد که می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا به طور مؤثر تلاش‌های بازاریابی را از طریق بلاک چین پیگیری کنند، و مطمئن شوند که هر پنی در جایی که قرار است به آن برسد، گذاشته می‌شود. در حالی که این به معنای هزینه های اضافی است، بازگشت سرمایه با اطمینان از اینکه هر تبلیغ به مخاطب هدف می رسد ارزش دلار اضافی را دارد.
4. اینفلوئنسر مارکتینگ
در دنیای امروزی، که رسانه های اجتماعی در همه جا حضور دارند، مردم تمایل دارند به سمت تجربیاتی که معتبر و واقعی هستند، گرایش پیدا کنند. و مشتریان بالقوه بیشتر به یک شخص واقعی در مورد یک تبلیغ در مورد خوب بودن یک محصول یا نام تجاری اعتقاد دارند. اینجاست که اینفلوئنسرها وارد می شوند.
در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند بسیار موثر باشد، ممکن است پرهزینه نیز باشد. برای استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی یک کسب و کار، بازاریابان باید اینفلوئنسرهای خود را با دقت انتخاب کنند و مطمئن شوند که سفیری که استفاده می‌کنند به مشتریان مناسب دسترسی دارند. استفاده از یک هشتگ موثر که مردم به راحتی آن را به خاطر بسپارند و از آن استفاده کنند کمک بیشتری به کمپین خواهد کرد.
برای اینکه بازاریابان دیجیتال موثرتر شوند، ارزیابی و ارزیابی منظم استراتژی‌ها باید عادی باشد. توجه به آخرین فناوری ها و روندهای بازاریابی دیجیتال، نیروی محرکه موفقیت خواهد بود.
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ آتانو شاو

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط modekhabari