شیرآلات ساختمانی

تیم هاب هاوس
هاب هاوس
در دنیایی که همه چیز از ماشین گرفته تا خواربار و نگهدار بچه با فشار یک دکمه در دسترس است، یک حوزه وجود دارد که به آسانی چند ضربه در یک اپلیکیشن نیست: مسکن، به خصوص وقتی با هم اتاقی‌ها سروکار دارید.
از آنجایی که قیمت اجاره بها در بازارهای شلوغ شهری افزایش می یابد، بسیاری از بزرگسالان برای کمک به پرداخت هزینه ها و یافتن دوستان در این فرآیند به هم اتاقی ها روی می آورند. پیدا کردن هم اتاقی و در مورد خانه های بزرگتر، چند هم اتاقی می تواند چالش برانگیز باشد.
این یکی از مواردی است که Shruti Merchant، دانشمند Forbes 30 Under 30، هنگامی که در سال 2014 به منطقه خلیج سانفرانسیسکو نقل مکان کرد، با آن مواجه شد.
مرچنت به فوربس گفت: “من به تازگی مدرسه پزشکی را رها کرده بودم. کسی را نمی شناختم.” “بنابراین مانند هر کس دیگری در منطقه، من به Craigslist رفتم، هفت غریبه تصادفی را پیدا کردم و با آنها به این خانه واقعا بزرگ نقل مکان کردم.”
زندگی با هفت غریبه آن فاجعه ای نبود که بسیاری از مردم انتظار داشتند. در عوض، مرچنت دریافت که افرادی که با آنها زندگی می‌کرد، در نهایت از نزدیک‌ترین دوستان او بودند. با این حال، چالش، هماهنگ کردن همه چیز بود، از پر کردن جای خالی گرفته تا هماهنگ کردن مصاحبه‌های هم اتاقی تا اینکه چه کسی صاحب چه مبلمانی است.
مرچنت و بنیانگذارش کری جونز در اوایل سال 2016 استارتاپ HubHaus خود را راه اندازی کردند تا چالش های مدیریت زندگی مشترک را حل کنند و یافتن جامعه در مسکن مشترک را برای حرفه ای ها آسان کنند.
این شرکت خانه‌های بزرگ را اجاره می‌دهد، معمولاً با ۵ تا ۱۰ اتاق خواب، و سپس اتاق‌های جداگانه را با اجاره‌ای شش ماهه به مستاجران اجاره می‌دهد. مردم می‌توانند برای اجاره اتاق‌ها به صورت آنلاین درخواست دهند و شرکت شخصاً هم اتاقی‌های احتمالی را برای راه‌اندازی یک جامعه مسکونی با هم بررسی کرده و مطابقت می‌دهد. HubHaus همچنین مبلمان و وسایل ضروری را برای مکان های مشترک مانند نیمکت ها و ظروف فراهم می کند، در حالی که اتاق خواب ها را برای اجاره کنندگان آزاد می گذارد تا خودشان را بسازند.
دو سال پس از راه اندازی، این شرکت اکنون بیش از 400 نفر در 70 ملک در سراسر خلیج و لس آنجلس زندگی می کنند. برای گسترش فراتر از کالیفرنیا، HubHaus همچنین قصد دارد روز پنجشنبه اعلام کند که یک دور 10 میلیون دلاری سرمایه از Social Capital با مشارکت حامیان بازگشته General Catalyst جمع آوری کرده است و مجموع بودجه خود را به حدود 11.5 میلیون دلار می رساند.
مایک غفاری، شریک سرمایه اجتماعی، گفت: «این یک مشکل هماهنگی کلاسیک است. “احتمال اینکه کسی که بتوانید با او زندگی کنید، که قدرت خرید مشابهی دارد، در همان ماه در همان شهر رایگان خواهد بود و دوست دارد در همان مکان با شما زندگی کند – سخت است. به همین دلیل است. یک تن تقاضا وجود دارد.”
غفاری به وب‌سایت‌هایی مانند Roommates.com اشاره کرد که روزانه بیش از یک میلیون صفحه را از افرادی که به دنبال یافتن افرادی برای زندگی هستند، دریافت می‌کنند. همراه با افزایش قیمت اجاره بها، به‌ویژه با مهاجرت هزاره‌های بیشتر به شهرها، غفاری این فرصت را برای HubHaus دید تا به استانداردی برای زندگی مشترک تبدیل شود و با فشردن یک دکمه، مکان مناسبی برای زندگی پیدا کند. گفت.
HubHaus تنها شرکتی نیست که تقاضا برای زندگی مشترک دارد و راه حلی برای برآورده کردن نیاز ارائه نکرده است. بسیاری از استارت‌آپ‌های دیگر در حال آزمایش راه‌هایی برای فشرده کردن افراد بیشتر در فضا هستند و در عین حال لایه‌ای از جامعه را در بالا می‌سازند.
شرکت همکار WeWork با نام تجاری WeLive خود وارد فضای زندگی مشترک شده بود. در مقایسه با HubHaus، ساختمان‌های WeLive با اتاق‌خواب‌های کاملاً دکور شده و قسمت‌های مشترک، با پوسترهای انگیزشی روی دیوارها آماده جابه‌جایی هستند. اقامت در WeLive ممکن است چند روز کوتاه باشد یا هر ماه طول بکشد. استارت‌آپ‌های دیگری مانند Starcity در حال کار بر روی خرید و بازسازی ساختمان‌ها هستند تا عرضه مسکن بیشتری ایجاد کنند، که در تضاد کامل با مدل HubHaus برای اجاره خانه‌های بزرگ موجود از مالکان است.
مرچنت گفت: “کاری که ما انجام می دهیم بسیار متفاوت است. ما خوابگاه ایجاد نمی کنیم. هدف ما فقط ایجاد فضاهای کوچکتر نیست.” “ما واقعاً آن را بر خلاف فضای خود به خانه آنها تبدیل می کنیم. شما همان کسی هستید که نقاشی ها را هر طور که می خواهید روی دیوار نصب می کنید.”

یک آشپزخانه اجتماعی HubHaus.
هاب هاوس
HubHaus با پرداخت حق بیمه جزئی از اتاق های جداگانه درآمد کسب می کند. علاوه بر این، اغلب اتاق‌خواب‌ها را با استفاده از دیوارهای موقت یا جداکننده‌ها به برخی از اتاق‌های نشیمن یا فضای اداری اضافی که بسیاری از خانه‌های بزرگ دارند اضافه می‌کند، به عنوان مثال، یک ملک پنج خوابه را به شش اتاق خواب تبدیل می‌کند.
مزیت مالکان این است که به جای دریافت پنج چک مختلف، فقط باید با یک تجارت برای اجاره قرارداد ببندند. به علاوه، هیچ نگرانی در مورد گردش مالی و پرداخت‌های از دست رفته وجود ندارد زیرا HubHaus کسی است که تمام ریسک را به دوش می‌کشد.
مرچنت گفت: “خطری وجود دارد، اما از آنجایی که تقاضا برای زندگی مشترک بسیار زیاد است، ما می توانیم به سرعت اتاق ها را پر کنیم.”
HubHaus از اجاره یک ملک تا پر کردن اتاق های آن فقط دو هفته طول می کشد. وی گفت: تاکنون این شرکت دارای ضریب اشغال 98.5 درصدی است. “مردم تمایل دارند به داخل خانه نقل مکان کنند و واقعاً از آن خارج نمی شوند.”
من را در توییتر دنبال کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست بیز کارسون

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط modekhabari