سفر به بالی یا به عبارتی سفر به مجمع الجزایر بالی سفری خاص و شگفت انگیز است. چون این مجمع الجزایر توسط اقیانوس‌های هند و آرام احاطه شده‌اند و به واسطه آب و هوای خاص و استوایی حاکم بر این منطقه، همه چیز در حد اعلای خود زیبا، هیجان انگیزو وصف ناشدنی است. شما با سفر به این مجمع الجزایر علاوه بر سواحل زیبا و متعدد که بالی به دلیل آن‌ها معروف شده است، شاهد مزارع طبقه‌بندی شده برنج و آتشفشان‌های فعالی که هر لحظه می‌توانند همه چیز را زیر و رو کنند، نیز هستید. با این حال تور بالی یکی از بهترین تورها در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

تور بالی و راهنمای جامع سفر به این جزیره

تور بالی بقدری هیجان انگیز است که هرکس نام آن را می‌شوند به سفر شما به این جزایر قبطه خواهد خورد. البته برای سفر به بالی شما نیاز به دانستن نکاتی دارید که شاید تمام این نکات را نتوان به راحتی جمع آوری کرد. به عبارتی باید با فردی صحبت کنید که به بالی سفر کرده و تجربه زیادی از سفر به این مجمع الجزایر دارد. ولی از آنجایی که شانس با شما یار است، ما می‌خواهیم در این مطلب همه چیز را در مورد سفر به بالی با شما در میان بگذاریم.

واحد پول کشور بالی

در کشور بالی از روپیه اندونزی (IDR) استفاده می‌کنند. شما باید برای تامین نیازهای خود اول از همه پول کافی به همراه داشته باشید. پول نقد بالی می‌تواند کار شما را در این مجمع الجزایر راه بیندازد. اما حمل و نقل پول نقد مشکلات فراوانی هم دارد؛ امن نبودن پروسه حمل پول نقد در طول سفر سبب می‌شود که گاهاً شما تمام دارایی خود را از دست بدهید. راه دیگر این است که شما با خودتان یورو یا دلار به سفر ببرید و به محض اینکه به بالی رسیدید، این پول‌ها را در بانک‌های کشور مقصد به روپیه، پول رایج بالی تبدیل کنید. ولی باز هم در این حالت ممکن است که تمام دارایی شما به سرقت برود. راه آخر هم این است که با ذخیره کردن پول‌هایتان در کارت‌های بین‌المللی، آن‌ها را در سفر به بالی با خود همراه کنید. در مجمع الجزایر بالی هم دستگاه‌های خودپرداز زیادی را مشاهده می‌کنید که به راحتی می‌توانند پول نقد را در اختیار شما قرار بدهند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از مراکز خرید، هتل‌ها و بازارها، کارت‌های اعتباری را از شما قبول نکرده و در عوض درخواست وجه نقد می‌کنند. برخی از مراکز هم هستند که از شما 3 درصد اجرت کم کرده و سپس کارت اعتباری شما را مجاز میدانند. در هر حال بهترین ایده این است که به اندازه خریدن یک وعده غذایی، پول به همراه داشته باشید و بقیه پول‌ها را در کارت اعتباری خود نگه دارید.

بهترین زمان و فصل سفر به بالی

در حال هر مشخص کردن بهترین زمان برای سفر، یکی از چالش‌های اصلی است که تمام افراد با آن روبه‌رو هستند. خصوصا برای سفر به بالی شما حتماً باید بهترین آب و هوا را شناخته و در آن زمان به این کشور سفر کنید. در حالت کلی بالی را در دو شرایط آب و هوایی مشاهده خواهید کرد.

فصل خشک کشور بالی از فروردین ماه شروع شده و تا پایان تابستان ادامه دارد. در این بازه زمانی آب و هوای بالی گرم و آفتابی بوده و سواحل آن مملو از گردشگران و مسافرانی است که در حال حمام آفتاب هستند. فصل پربارش این کشور هم از مهر تا اسفند ماه بوده و آب و هوای بالی در این زمان کاملا بارانی است؛ به نحوی که ممکن است شما این جزیره را با جزیره بریتانیا اشتباه بگیرید!

البته بارش باران در این بازه زمانی در بالی صرفاً روزانه چند ساعت طول می‌کشد، اما بالی در این زمان سرسبزتر از همیشه است و زیبایی‌های خود را بیشتر از چیزی که هست، نمایان می‌کند. ناگفته نماند که رطوبت هوا و گرمای زیاد در این دوره زمانی، شاید مطابق سلیقه بعضی از افراد نباشد.

اما در نهایت باید بدانید که از خرداد تا شهریور ماه، بالی شلوغ‌ترین مجمع الجزایر دنیا محسوب می‌شود و در گران‌ترین حالت ممکن خود به سر می‌برد.

زبان بومی و دین مردم بالی

word image 24641 2

حالا که تور مسافرتی به بالی را برای سفر آینده خود انتخاب کرده‌اید، اجازه بدهید تا شما را با زبان بومی مردم این مجمع الجزایر آشنا کنیم. زبان مردم بالی، اندونزیایی است، اما شما مجبور به یادگیری این زبان در سفر خود نیستید. نکته جالبی که در مورد جزایر بالی باید به آن اشاره کنیم این است که چون این منطقه مجمع الجزایری گردشگر پذیر محسوب می‌شود، بیشتر مردم در این جزیره به زبان انگلیسی مسلط هستند. البته این موضوع در مورد بیشتر نقاط دنیا که گردشگران زیادی دارد صادق است. اما نکته جالب‌تر اینکه اگر به دل بافت سنتی، بومی و اصلی مجمع الجزایر بالی بروید، بدون شک کمتر کسی را مشاهده می‌کنید که در این بافت قدیمی به عنوان ساکنان بومی بالی، به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

دین مردمان ساکن در این مجمع الجزایر هم با دین ساکنان اندونزی متفاوت است. ساکنان مجمع الجزایر بالی بیشتر هندو هستند و از دین هندوها پیروی می‌کند. به همین دلیل است که در تمام نقاط بالی شما با معابد گوناگون و قدیمی روبرو هستید که در عین زیبایی، عبادتگاه‌های باشکوهی هم محسوب می‌شوند.

سفر به بالی و یک ماجراجویی تمام عیار

سفر به بالی می‌تواند سفری متفاوت به یک کشور جذاب آسیایی باشد، اگر تا به حال به کشور و منطقه مشابهی مثل بالی سفر نکرده‌اید. البته ما تاکید داریم که حتماً قبل از انجام سفر به کشورهای دیگر در مورد فرهنگ، آداب و رسوم، باورها و قوانین مردمان ساکن در آن منطقه و کشور مطالعه کنید. این کار کمک می‌کندکه ناخواسته قانونی را نقض نکرده و یا برخلاف فرهنگ عامه مردمان یک منطقه، حرکت ناپسند و ناشایستی انجام ندهید. بد نیست بدانید که گاهی اوقات برخی از رفتارها در کشور ما معمول و عادی و در دیگر نقاط دنیا، خطرناک، تهدید آمیز یا توهین آمیز به حساب می‌آیند.

source

توسط modekhabari.ir