کیت پی آر پی PRP

کیت پی آر پی یکی از ابزارهایی است که توسط متخصصان زیبایی در سال‌های اخیر زیاد استفاده می‌شود. اما مطالعات علمی نشان داده است که برای درمان‌های زیبایی که توسط prp انجام می‌شوند، استفاده از کیت استاندارد ضروری است. زیرا پلاکت‌ها جزو اجزای حساس تشکیل دهنده خون هستند. اگر پلاکت ها به درستی جداسازی نشوند در مصارف درمانی کاربرد چندانی نخواهند داشت و نمی‌توانند نتیجه مورد نظر بیماران را به آن ها بدهند. بنابراین مهم است که شما با بهترین مارک کیت پی آر پی آشنا باشید و بدانید که این ابزارهای کاربردی چگونه برای جوانسازی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

word image 24620 1

کیت پی ار پی PRP چیست؟

پی آر پی یکی از روش‌های جوانسازی پوست و مو است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این روش خون خود بیمار گرفته می‌شود و سپس توسط کیت‌های prp استاندارد پلاکت خون جدا می‌شود. این پلاکت ها برای تحریک رشد مو، جوانسازی، درمان بیماری‌هایی چون اسکار و آکنه و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما یک نکته مهم درباره روش prp وجود دارد. آن هم انتخاب یک کیت پی آر پی استاندارد و با کیفیت است. زیرا اگر کیت prp کیفیت خوبی نداشته باشد، تمام زحمات تکنسین‌ها و هزینه‌هایی که بیمار بابت پی‌آر‌پی پرداخت کرده، هدر می‌رود. بنابراین باید هنگام خرید کیت پی آر پی دقت کافی داشته باشید و بهترین نمونه را انتخاب کنید.

کیت پی آر پی در واقع به مجموعه‌ای از وسایل گفته می‌شود که برای روش prp مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیت‌ها شامل وسایل زیر می‌شوند.

  • ماده ضد انعقاد
  • لوله آزمایش
  • سر سوزن
  • سرنگ
  • اسکالپ خونگیری

کیت‌های موجود در بازار ممکن است دارای کیفیت‌های گوناگونی باشند. به همین خاطر شما باید از طریق مراجع معتبر اقدام به تهیه کیت پی آر پی کنید. زیرا هدف اصلی از انجام این روش زیبایی، فعال کردن سلول‌های بنیادی برای ترمیم بافت‌ها است. اگر کیفیت کیت خوب نباشد، پلاسمای جدا شده از خون، خاصیت خود را از دست می‌دهد و درمان بی‌نتیجه می‌ماند.

گاهی اوقات استفاده از کیت نامناسب و غیر استاندارد باعث می‌شود تا پلاکت‌ها آسیب ببینند. زیرا سر سوزن‌های بی‌کیفیت باعث آسیب دیدن رگ می‌شوند و همین باعث می‌شود تا فاکتورهای رشد پلاکت‌ها آزاد شوند. فاکتورهایی که قرار بوده برای ترمیم بافت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، حالا تلاش می‌کنند برای بهبود خونریزی و ترمیم بافت آسیب دیده وظیفه خود را انجام دهند. پس دیگر فایده‌ای برای تحریک فیبروبلاست‌ها و پروسه درمانی نخواهند داشت.

بهترین مارک کیت پی آر پی

بهترین مارک کیت پی آر پی را می‌توانید از بین برندهای خارجی و ایرانی انتخاب کنید. البته افرادی که تجربه استفاده از کیت‌های prp را داشته‌اند، معتقدند که نمونه‌های خارجی کیفیت بالاتری دارند. بهتر است برای اطمینان از نتیجه بخش بودن درمان از کیت‌های استاندارد و برندهای مطرح خارجی استفاده شود. البته توصیه ما این است که قبل از توجه به برند از استاندارد بودن کیت پی آر پی اطمینان حاصل کنید. زیرا ممکن است بعضی از کیت‌ها با اسم برندهای خارجی در بازار عرضه شوند. اما ویژگی‌های کیت استاندارد را نداشته باشند.

  • Vacusera ساخت ترکیه
  • BD ساخت آمریکا
  • کیت پی آرپی اتریشی

 انواع کیت پی ار پی

پی آر پی فقط برای جوانسازی پوست و تحریک رشد مو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه این روش برای درمان دردهای مفصلی و عضلات هم کاربرد دارد. به همین خاطر انواع کیت پی آر پی در بازار موجود هستند که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. انواع کیت prp عبارت‌اند از:

کیت ظرفی

کیت ظرفی مناسب درمان‌های زیبایی پوست و مو است. بنابراین اگر برای جوانسازی پوست و مو در جستجوی بهترین کیت پی آر پی هستید، باید نمونه‌های ظرفی را انتخاب کنید.Container Base یا همان کیت‌های ظرفی توانایی ایجاد ۴ الی ۸ برابری چگالی پلاکت را دارند. کیت prp ظرفی دارای مواد ضد انعقاد نیست. به همین خاطر عملیات خونگیری با استفاده از این کیت‌ها باید توسط سرنگ انجام شود. بعد از گرفتن خون نیز آن را با مواد ضد انعقاد ترکیب می‌کنند و داخل ظرف قرار می‌دهند.

 کیت ژلی

این کیت‌ها مخصوص مفاصل و عضلات تولید می‌شوند. کیت‌های ژلی تنها می‌توانند غلظت پلاکت دو برابری را ایجاد نمایند. بنابراین کارایی نمونه‌های ظرفی بهتر از نمونه‌های ژلی است. یکی از ویژگی‌های لوله prp ژلی این است که نوعی ژل داخل آن قرار دارد و برای تزریق کردن این ژل به پوست نیازی به استفاده از سرنگ نیست. دو نمونه از بهترین کیت‌های prp که برای جوانسازی پوست و تحریک رشد مو مورد استفاده قرار می‌گیرند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 کیت پی ار پی بی دی BD

کیت پی ار پی بی دی BD ساخت کشور آمریکا است و در شرکت بکتون دیکسون تولید می‌شود. حجم این کیت‌ها ۸.۵ میلی‌متر است و دارای بدنه شیشه‌ای وکیوم شده هستند. متخصصان برای جداسازی پلاکت‌ها از این کیت استفاده می‌کنند. داخل این کیت ها یک ژل به نام تیکسوتروپیک وجود دارد. وظیفه این ژل جداسازی پلاسمای اولیه از اجزای سلولی است. این کار باعث می‌شود تا پس از جداسازی پلاسمای خون، اثر درمانی آن افزایش پیدا کند. همچنین وجود ماده‌ای چون ACDA در این کیت‌ها باعث شده تا غلظت پلاکت را ۴ برابر افزایش دهند.

word image 24620 2

 کیت پی آر پی Vacusera

کیت پی ار پی Vacusera یکی از پرمصرف‌ترین لوازم پزشکی است که در ترکیه ساخته می‌شود. این کیت نوعی سیستم اتولوگ است. به همین خاطر به پزشکان اجازه می‌دهد تا پلاسمای غنی از پلاکت را به راحتی تهیه کنند و برای بازسازی و ترمیم پوست و مو از آن استفاده نمایند. این کیت‌ها از مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته شده‌اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. ابعاد آن ها 16 *100 میلی‌متر بوده و طی مدت نمونه گیری تا ارسال به آزمایشگاه می‌توانند نمونه را با کیفیت بالا نگهداری کنند. این کیت‌ها برای درمان‌هایی چون مزوتراپی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برای تقویت مفاصل زانو و شانه نیز کاربرد دارند.

word image 24620 3

کیت پی آر پی اتریشی

کیت پی ار پی اتریشی یکی از کیت های پی ار پی ژل بیس موجود در بازار ایران می باشد که دارای حجمی بالغ بر ده سی سی می باشد این کیت دارای ژل جدا کننده میباشد که در زمان سانتریفیوژ نقش حایل بین پلاسما و خون را ایفا می کند و از ترکیب خون با پلاسما جلوگیری میکند. کیت پی ارپی  گرینر اتریشی دارای مشابه تقلبی نیز میباشد که در هنگام خرید باید به ایم مسئله دقت کنید .

بهترین کیت پی ار پی مو

کیت پی آر پی بسته‌ای است که از ابزارهای مورد نیاز برای استخراج پلاکت‌های خونی و تغلیظ آن ها تشکیل شده است. در کیت‌های prp چند لوله قرار دارد. همچنین محلول ضد انعقاد، سرسوزن و سرنگ نیز در این کیت‌ها وجود دارد که با توجه به نوع کیت ممکن است این اجزا متفاوت باشند. بهترین کیت پی ار پی مو باید دارای استانداردها و ویژگی‌های زیر باشد.

 استفاده آسان

پلاکت یکی از اجزای بسیار حساس و تشکیل دهنده خون است. بنابراین هنگام جداسازی و جمع آوری نمونه باید سرعت عمل بالا باشد و کیت هایی که دارای استفاده آسانی هستند، گزینه‌های بهتری به نظر می‌رسند.

 کیفیت بالا

مواد اولیه‌ای که برای ساخت کیت‌های prp استفاده می‌شود، باید کیفیت بالایی داشته باشد. زیرا این ابزارها به صورت مستقیم با پلاکت در ارتباط هستند و اگر از مواد بی‌کیفیت ساخته شده باشند، می‌توانند برای بدن انسان خطر داشته باشند. کیت‌های استاندارد از ورود هرگونه میکروب یا ویروس به نمونه جلوگیری می‌کنند. متخصصان معتقدند که لوله‌های پلاستیکی چندان مناسب prp نیستند. زیرا سطح داخلی این لوله‌ها به صورت کامل صیقلی نیست و پلاکت‌های موجود در این لوله‌ها به خاطر اصطکاک به وجود آمده و برخورد با سطح داخلی، صدمه می‌بینند. همچنین به دلیل اینکه ممکن است ذرات ریز پلاستیک به محلول prp وارد شوند و هنگام تزریق به بدن بیمار منتقل شوند. این کیت‌ها توصیه نمی‌شوند.

 عملکرد بالا

وقتی‌که کیت پی آر پی استاندارد باشد؛ به صورت مؤثر می‌تواند پلاکت ها را از خون جدا کند و آن ها را در لوله نگهدارنده، متمرکز نماید.

بازدهی کیت

آخرین موردی که باید درباره ویژگی‌های بهترین کیت پی آر پی مو به آن اشاره کنیم، دارا بودن بازدهی بالا است. یک کیت خوب می‌تواند حجم مناسبی از prp را تولید کند و می‌تواند پلاکت‌ها را به خوبی متمرکز نماید.

 تفاوت کیت های پی ار پی چیست؟

تفاوت کیت های پی آر پی به این خاطر است که این ابزارها به دو صورت ژل بیس و محلول بیس، تولید می‌شوند. در واقع فرق این لوله‌های prp به خاطر ساختار آن ها نیست. زیرا ساختارشان تقریباً مشابه است و کارایی یکسانی دارند.

  • در لوله‌های prp محلول بیس، فقط محلول وجود دارد.
  • در لوله‌های ژل بیس، علاوه بر محلول، ژل نیز وجود دارد.

همین باعث می‌شود تا نوع تهیه prp با هر یک از این کیت‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر قرار باشد از کیت‌های prp بر پایه ژل استفاده شود، بعد از خونگیری، نمونه یک بار در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و بعد از اینکه پلاسما شرایط لازم را به دست آورد. برای تزریق آماده می‌شود. اما اگر قرار باشد از کیت‌های prp بر پایه محلول استفاده شوند، نمونه دو بار در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و در نهایت محلول prp که به دست آمده که غلظت بیشتری دارد را به بیمار تزریق می‌کنند.

 قیمت کیت های پی ار پی چقدر است؟

اگر قصد خرید کیت پی آر پی را دارید، دقت کنید که قیمت آن متناسب با عملکرد، کیفیت و نوع برند تولید کننده باشد. ممکن است در بازار با قیمت‌های مختلفی روبرو شوید و برای شما سوال باشد که کدام یک از قیمت‌ها واقعی است و چطور می‌توان یک کیت استاندارد با قیمت مناسب را پیدا کرد. همان‌طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، برند تولید کننده محصول، ایرانی و خارجی بودن کیت پی آر پی، اندازه کیت و کیفیت آن می‌تواند روی قیمت تأثیر داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت طبیینو مارکت تماس بگیرید. کارشناسان ما می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند و به سؤالات شما درباره قیمت کیت پی آر پی مو پاسخ دهند.

source

توسط modekhabari.ir