ترجمه شده از زبان: فرانسوی

دمیترو ملنیک ۴۵ ساله،‌ عضو ارتش اوکراین که مستقیم از جبهه‌های جنگ پا به میدان رقابت‌های والیبال در پارالمپیک پاریس گذاشته، یکی دیگر از پارالمپین‌های حاضر در این بازی‌ها با پروفایلی جالب و باورنکردنی است.

آگهی

او که فرماندهی یک گروهان پیاده‌نظام از ارتش اوکراین را برعهده دارد برای شرکت در این تورنمنت بین‌المللی جبهه‌ را ترک کرده و عازم پاریس شده است.

دیمیترو ملنیک عضو تیم والیبال نشسته و یکی از ۱۴۱ ورزشکار کاروان پارالمپیکی اوکراین است که همزمان با تمرکز بر رقابت‌‌های جاری، ذهنش جای دیگری است.

این افسر اوکراینی که برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک به فرانسه آمده، از ۱۸ اوت که عازم پاریس شده هیچ خبری از نیروهای تحت فرمانش در اوکراین ندارد.

او در گفتگو با خبرنگاران نسبت به وضعیت این نیروها عمیقا ابراز نگرانی کرده و می‌گوید به دلیل شرایط جنگی، امکان برقراری ارتباط با آنها در فرانسه میسر نیست.

تنها امید دیمیترو ملنیک این است که پس از بازی‌های پاریس، نیروهایش را سالم و سلامت در سنگرها و خاکریزهای چاسیو‌یار، شهری در شرق اوکراین که ماه‌هاست زیر بمباران ارتش روسیه قرار دارد، ببیند.

این افسر پیاده‌نظام روز جمعه، پس از بازی افتتاحیه تیم والیبال نشسته اوکراین، داستان خود را برای خبرنگاران روایت کرد و مترجم سخنان را به گریه انداخت.

ملنیک در دنیای پارالمپیک ورزشکاری ناشناخته نیست؛ او را حتی می‌توان یک کهنه سرباز در این میدان دانست.

او پیش‌تر در سال ۲۰۱۶ نیز یکی از ورزشکارانی بود که برای بازی‌های ریو به عضویت تیم ملی کشورش درآمد.

ورزشکاری که احترام و تحسین بر می‌انگیزد

پای چپ دیمیترو ملنیک در سن ۱۸ سالگی بر اثر یک حادثه آسیب دید و اکنون چند سانتی‌متر کوتاه‌تر از پای راستش است.

او وقتی می‌ایستد، پای چپش به دلیل کوتاه بودن روی پنجه و پای راستش به طور کامل روی زمین قرار می‌گیرد.

با وجود این مشکل، دیمیترو تمام تلاش خود را کرد تا فرماندهان و مسئولان نظامی کشورش را متقاعد کند که به ارتش بپیوندد.

او سرانجام موفق شد که به استخدام ارتش درآید زیرا بسیار مصمم بود و البته همانطور که خودش می‌گوید کمی هم در این راه ترفند و «حقه» به کار برد.

دیمیترو ملنیک جزئیات بیشتری از این ماجرا تعریف نکرد اما به شوخی گفت وقتی با نیروهایش است، وانمود می‌کند چون چکمه‌هایش خیلی تنگ است هنگام راه رفتن لنگ می‌زند.

این والیبالیست سپس توضیح داد که ابتدا به عنوان اپراتور پهپاد خدمت کرده و سپس به مقام افسری پیاده‌نظام رسیده است.

دیمیترو می‌گوید که تیم والیبال نشسته کشورش که اکنون در بازی‌های پارالمپیک پاریس حضور دارد «خانواده دوم» او است.

آگهی

او می‌افزاید: «تقریباً ۲۰ سال است که این ورزش را انجام می‌دهم؛ به هیچ وجه حق ندارم تیمم را ناامید کنم.»

هم‌تیمی قطع عضوی دیمیترو

یوژنی کورینتس، هم‌تیمی قطع عضوی دیمیترو بسیار خوشحال است که فرماندهان ارتش اوکراین در نهایت به او اجازه دادند تا به طور موقت میدان جنگ را ترک کند و در این بازی‌ها حضور داشته باشد.

او از طریق مترجم به خبرنگاران گفت: «این واقعاً برای دیمیترو سخت است زیرا خدمت در ارتش کاری ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است. شما همیشه به خاطر بمباران‌های مداوم و موقعیت‌هایی که دائماً جان شما را تهدید می‌کند، تحت فشار و استرس هستید و حضور در اینجا برای ما و برای دیمیترو موفقیت بزرگی است.»

یوژنی کورینتس ۲۷ ساله نیز سابقه جنگ در جبهه‌های کشورش را دارد؛ او مارس ۲۰۲۳ در جریان نبرد شدید باخموت بر اثر انفجار مین به شدت زخمی شد و پای چپ خود را از دست داد.

آگهی

اولین مسابقه مقابل ایران با شکست همراه بود

اولین بازی مرحله گروهی تیم ملی والیبال نشسته اوکراین در بازی‌های پارالمپیک آنطور که آنها انتظار داشتند پیش نرفت.

آنها در این مسابقه سه ست متوالی را به تیم والیبال نشسته ایران، کشوری که اوکراین آنرا متحد مسکو در جنگ جاری در این کشور می‌داند، واگذار کردند.

زمانی که از یوژنی کورینتس پرسیده شد که آیا بازی والیبال را به عنوان یک بازی انتقام‌جویانه علیه ایران می‌داند، ترجیح داد اظهار نظری نکند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اعضای تیم والیبال نشسته اوکراین پس از پایان مسابقه مقابل ایران، به نشانه روح جوانمردی در ورزش، دست برنده‌ها را فشردند.

آگهی

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

source

توسط modekhabari.ir