گزارش‌های مربوط به برگزاری دادگاه شوهر فرانسوی که زمینه تجاوز جنسی ده‌ها مرد را به همسرش فراهم کرده بود در رسانه‌های اروپایی و جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت.

آگهی

دومینیک پنیکو، مرد فرانسوی در جلسه دادگاه در شهر آوینیون فرانسه ضمن اعتراف به این کار از جیزل پنیکو، همسرش «عذرخواهی» کرد. بنا به گزارش‌ها این مرد فرانسوی متهم به زمینه‌سازی برای تجاوز جنسی مردان غریبه به همسرش در حالت بیهوشی با استفاده از قرص‌های خواب‌آور و مواد مخدر است.

بسیاری از رسانه‌ها و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی در پی انتشار این خبر با توجه به جنبه نامتعارف و غیرقابل باور آن به گمانه‌زنی در مورد علل احتمالی اقدام‌های این مرد که اکنون ۷۱ سال دارد پرداختند.

کارشناسان جرائم جنسی و روانشناسان در توضیح جزئیات تکان‌دهنده این پرونده از دومینیک پنیکو به عنوان یک مرد «حیله‌گر منحرف»، «تماشاگر جنسی» و «معتاد جنسی» یاد کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نقش پررنگ فیلم‌های پورنو در زندگی جنسی، دو وجهی بودن شخصیت و تمایل به خودارضایی با تصاویر تجاوز مردان غریبه به همسر از جمله عواملی هستند که در توضیح این پرونده جنجالی از سوی کارشناسان مطرح می‌شوند.

پل بنسوسان، روانپزشک و کارشناس جنایی در مورد شخصیت دومینیک پینکو می‌گوید: «در هویت یک فرد می‌تواند دو وجه متفاوت و ناهمخوان از واقعیت وجود داشته باشد که در عین حال به طور موازی در کنار یکدیگر پیش بروند. به همین دلیل اطرافیان پس از کشف جنبه دیگری از شخصیت فرد از نظر روانی بهت‌زده می‌شوند.»

او همچون هانا آرنت، فیسلوف سرشناس از «ابتذال شر» سخن می‌گوید زیرا معتقد است که مجرمان «هیولا» نیستند.

تمایل به «مرده‌خواهی»؟

یکی از مامورانی که در مورد پرونده تجاوزهای پیاپی به همسر دومینیک پنیکو تحقیق کرده است در دادگاه از احتمال گرایش این مرد به «مرده‌خواهی» (Necrophilia) سخن گفت. «مرده خواهی» به گرایش به برقراری رابطه جنسی با جسد مردگان اطلاق می‌شود.

او این احتمال را با توجه به اینکه دومینیک پینکو هنگام تجاوز جنسی مردان غریبه به همسرش با استفاده از دارو و مواد مخدر او را به خواب عمیق فرو می‌برد مطرح کرد.

ماریان دوتو، روان‌شناس نیز معتقد است که هر چند زندگی جنسی دومینیک پنیکو از بیرون عادی به نظر می‌رسیده اما او در عمل از همسرش درخواست‌های جنسی نامتعارفی مانند دعوت به سکس ضربدری می‌کرده است. جیزل پینکو این درخواست‌های همسرش را رد کرده بود.

به گفته ماریان دوتو پس از آنکه دومینیک پنیکو شاهد رد پیشنهادهای نامتعارف خود از سوی همسرش بود به استفاده از وب‌سایت‌هایی روی آورد که ویژه گفتگو در مورد تصاویر و ویدئوهای پورنوگرافی هستند.

دومینیک پنیکو خود را «معتاد» به این وب‌سایت‌ها معرفی کرده است. او که به دعوت از مردان غریبه برای تجاوز به همسرش در حالت بیهوشی اعتراف کرده است در اظهاراتی متناقض با عملکردش از جیزل پنیکو به عنوان «قدیس» یاد می‌کند. دومینیک پنیکو در عین حال اذعان کرده که در زندگی شهوت زیادی داشته است.

«تمایل شوهر به خودارضایی با تصاویر تجاوز به همسرش»

یکی از دو روانپزشکی که در دادگاه دومینیک پینکو در مورد او شهادت داد می‌گوید که او تنها یک دلیل برای تجویز قرص خواب‌آور و مواد مخدر به همسرش داد و آن هم این بود که جیزل پنیکو به درخواست‌های جنسی او پاسخ رد داده بود. به گفته این روانپزشک دومینیک پنیکو به همین دلیل تصمیم به استفاده از قرص‌های خواب‌آور و مواد مخدر برای همسرش گرفت تا بتواند شهوت خود را ارضا کند.

دومینیک پنیکو در همین راستا اعتراف کرده که از تجاوز جنسی مردان غریبه به همسرش فیلمبرداری می‌کرد تا سپس بتواند با این تصاویر دست به خودارضایی بزند.

این مرد ۷۱ ساله همچنین تصور می‌کرد که با فیلمبرداری از چهره مردان متجاوز به همسرش می‌تواند از خود در برابر آنها محافظت کند و در صورت لزوم دست به باج‌خواهی بزند. این در حالی است که بسیاری از این تصاویر به پورنوگرافی خشن و پرتنش شبیه هستند.

آگهی

به گفته روانپزشکان دومینیک پنیکو از هیچ‌گونه بیماری بالینی یا ناهنجاری روانی رنج نمی‌برد و تنها یک «منحرف جنسی» است که میل دارد «تماشاگر جنسی» (تمایل به تماشای روابط جنسی دیگران) باشد. آنها معتقدند که دومینیک پنیکو از همسرش به عنوان «طعمه» استفاده می‌کرد.

source

توسط modekhabari.ir