یک مطالعه جدید علمی نشان می‌دهد که اعضای جامعه رنگین‌کمانی ممکن است ۱۵ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به زوال عقل یا افسردگی و سایر مشکلات عصبی در دوران پیری قرار داشته باشند.

آگهی

پژوهشگران آمریکایی در این مطالعه برای شناسایی افرادی که از بیماری‌های عصبی مانند افسردگی، زوال عقل، افسردگی دوران پیری و سکته رنج می‌برند، داده‌های بیش از ۳۹۰ هزار نفر را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها در مطالعه خود عواملی مانند سن، سیگار کشیدن و فشار خون را نیز در نظر گرفتند. این مطالعه که نتایج آن در «نورولوژی»، مجله علمی مربوط به بیماری‌های عصبی آمریکا منتشر شده است، نشان داد که افراد متعلق به «اقلیت‌های جنسی و جنسیتی» بیشتر از ۱۴ درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به زوال عقل و ۲۷ درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به افسردگی در دوران پیری دارند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

شوفان هو، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشکده پزشکی ییل آمریکا گفت: «در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به نقش حیاتی مراقبت‌های بهداشتی عادلانه پی می‌برد، همچنان نگران‌کننده است که چقدر اطلاعات کمی درباره نابرابری‌های بهداشتی افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس وجود دارد.»

او افزود: «ما در مطالعه خود به بررسی این گروه که به طور تاریخی در تحقیقات عصبی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، پرداخته و دریافتیم که آن‌ها در معرض خطر بیشتری برای نتایج نامطلوب از نظر سلامت مغزی قرار دارند.»

علت چیست؟

پژوهشگران هنگام فهرست کردن ویژگی‌های مختلف مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل خود، اشاره کردند که «رواج مصرف سیگار، اختلال مصرف مواد مخدر و آلودگی به ویروس ایدز» در میان افراد متعلق به جامعه دگرباشان بیشتر است.

محققان همچنین دریافتند که زنان تراجنسیتی ۶۸ درصد بیشتر از افراد همسوجنسیتی در معرض خطر سکته قرار دارند، در حالی که هیچ افزایش خطری برای سایر گروه‌ها مشاهده نشد.

هو گفت: «یافته‌های ما نیاز به تحقیقات بیشتر با تمرکز بر نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی که بر جامعه دگرباشان تأثیر می‌گذارد را برجسته می‌کند.»

او افزود: «دلایل احتمالی این نابرابری‌ها می‌تواند شامل تبعیض، استرس، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و عوامل سیاستی و قانونی باشد.»

یکی از محدودیت‌های این مطالعه آن است که علل و مکانیسم‌های زمینه‌ای نابرابری‌های تجربه شده توسط افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس در آن در نظر گرفته نشده است.

source

توسط modekhabari.ir