همه یه میکروفون به خودشون وصل کردن دارن محتوای صوتی تولید میکنن. قدم دوم: بدونید کدوم دسته از مخاطب ها قراره بیان و به محتوای شما سر بزن و از توی دل اون راه حل مشکلات خودشون رو پیدا کنن. قبل از ظهور وب آثار شخصی به راحتی از بین میرفتند مگر این که افراد راههایی برای حفظ آنها در مجموعههای شخصی پیدا میکردند. اما قبل از هر چیزی به این سوال باید پاسخ دهیم: تولید محتوا چیست؟ اما آن چیزی که باعث رونق کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای آنلاین میشود، استفاده درست از دانش خلق محتوا و به طور کلی بازاریابی محتوا (Content marketing) است. برای کسب اطلاعات کامل جهت عضویت در کلاب آقای تبلیغات پیج اینستاگرامی آقای تبلیغات را دنبال کنید. این نوع محتوا برخلاف موارد قبلی توسط شما تولید نمیشود بلکه کاربران علاقهمند و مشتریان وفادار کسب و کار آن را تولید و در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند. زمانی که محتوای شما در یک وبسایت یا رسانه اجتماعی منتشر میشود، یک پل ارتباطی بین شما و کاربران ساخته میشود. آپدیت محتوای مفید به محتواهایی پاداش میده که رضایت کاربران از اون محتواها بیشتر باشه. محتواهای صوتی هم توی دنیای محتواها حسابی گرد و خاک یه پا کردن.
با گذشت زمان، نوشتار پا به عرصه گذاشت. 10 تا کاربری که که حسابی به محتوای شما و سایت شما علاقمند هستن و مدام با شما توی تعامل و ارتباط هستن یا هزاران کاربر بی تفاوت که هیچ واکنش و احساسی به محتوای شما ندارن؟ با اینکار آنها میتوانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. هدف: افزایش آگاهی از برند و تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی. زیرا اگر شما بتوانید به سوالات مخاطبان بهتر از دیگر رقبای خود پاسخ دهید، شانس بیشتری برای جذب ان ها به عنوان مشتری های خود در سال های پیشرو خواهید داشت. اگر یادتان باشد گفتیم که برندها فهمیدند باید با مشتری ارتباط برقرار کرد و چه چیزی بهتر از شبکههای اجتماعی. چون صدای شما باید کاملا گویا و واقعی به گوش مخاطب برسه. محتوایی که شما میخوایید توی قالب یه صوت به مخاطب خودتون ارائه بدید باید انقدر قدرتمند باشه که مخاطب نبودن کلمات و بیکار موندن چشمهاش رو حس نکنه.
😉 محتواهای ویدیویی خیلی دست شما رو باز میذارن تا همه اون چیزی که مخاطب میخواد رو بهش بدید. بیایید قدم به قدم بریم جلو که چیشده و چی میخواد بشه. قدم سوم: با شناخت مخاطب هاتون باید بدونید که به چه زبونی بنویسید تا برای اون دسته از مخاطب های شما جذاب تر بشه طوری که نتونه چشماش رو از محتوا برداره تا زمانی که تموم شه. و همه انرژی و توانایی و ایدهها و خلاقیت های خودشون بعلاوه حنجرهی طلایی خودشون رو روی این کار میذارن. اون قدیم مدیما اون عاشق های بینوایی که سودای گویندگی توی سرشون بود برای اینکه بتونن اینکه قصه های خودشون رو بگن و با مخاطب خودشون حرف بزنن باید از هفت خوان رستم رد میشدن تا تازه برسن به مصاحبه اصلی. یه جورایی واسه خودشون شخصیت و هویت مستقلی دارن و خیلی از تولیدکننده های محتوا ترجیح میدن که فقط کار تولید محتوای صوتی مثل تولید پادکست و کتابهای صوتی و هر نوع محتوای صوتی دیگه رو انجام بدن. تبلیغات را میتوان از طریق رسانههای مختلف، ازجمله پلتفرمهای آنلاین مانند رسانههای اجتماعی، موتورهای جستوجو، شبکههای نمایش و همچنین کانالهای سنتی مانند تلویزیون، رادیو و رسانههای چاپی انجام داد. در ادامه به به عنوان یک نقشه راه، اصول و مراحل تولید محتوا را برای شما ذکر می کنیم.
خب خونواده بزرگ محتواها همچنان ادامه دارن. در ادامه خیلی خلاصه در مورد هرکدام توضیح میدهیم. حالا توی این مسیر خیلی روشن و واضح میتونید شروع کنید به نوشتن. دومین راه هم اینکه در هر ویدیو یک گریم منحصر به فرد مطابق با موضوع آن روز داشته باشید که در این مسیر نیاز به یک ذهن خلاق برای ایده های متفاوت گریم خود دارید. استفاده از چهره های انیمیشنی بامزه که در اپ هایی مثل اسنپ چت پیدا می شود، یکی از گزینه های جالب برای تولید محتوا بدون چهره است که البته به دلیل در دسترس بودن این چهره ها برای همه، میزان خاص بودن یا خاص کردنش، نصبت به روش های دیگر کمتر است. مثلاً گوشهوکنار اکانت اینستاگرام و سایت رقبا را بررسی میکنید تا نهتنها گپها و نیازهای پاسخدادهنشدهٔ مخاطب را پیدا کنید، بلکه ایده بگیرید. گذشته از اینها تولید محتوا تنها نوشتن یک پست تک برای پست بلاگ نیست، بلکه نوشتن چندین پست اینچنینی است (و جمعآوری آنها). ببینیم اصلا برای شروع تولید محتوا چکار باید کرد؟