معمولا افرادی که کار بازاریابی انجام میدهند، به دلیل مشغله کاری زیاد نمیتوانند وقت خود را صرف استفاده از سیستمهای نا کارآمد کنند. محتوا همه جا وجود دارد، اما موفقیت آن به توانایی شما در تطبیق آن با رسانهای بستگی دارد که در آن قرار میگیرد. چگونه با تولید محتوا در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟ اما تفاوتی که تولید محتوای الان با زمانی که روزنامهها به تازگی چاپ میشدند دارد، در هدفمندی آن است. بهروز رسانی و ارتقای محتواهایی که مخاطبانتون ازشون استقبال میکنند، یکی دیگه از تکنیکهای تولید محتوای عالیه که به شدت روی رونق مقالاتتون تأثیر داره. علاوه بر این، میتوانید نتایج تمام محتواهایی را که برای کمپین خاصی تولید شدهبودند، تحلیل کنید و در حسابرسی محتوا از آنها کمک بگیرید. تحقیقات هاباسپات (HubSpot) نشان میدهند که بهترین راه برای مرتب کردن محتواها استفاده از مدل خوشهای (Topic cluster model) است، یعنی بر اساس کلمهی کلیدی، صفحهی ستونی یا پیلار (pillar page) طولانی و مفصلی را مینویسید که به محتواهایی که پیشتر در رابطه با موضوعات فرعی مرتبط تولید کردهاید (کلاسترها)، لینک میشوند. یکی از روشهای خوب برای تحقیق درمورد کلمات کلیدی این است که برخی از سؤالاتی را که ممکن است بر اساس موانع و اهداف پرسونای خریدار مطرح شوند، یادداشت کنید؛ سپس درمورد کلمات کلیدی مرتبط با آن سؤالات تحقیقاتی را انجام دهید تا متوجه شوید که افراد بسیاری آن عبارات را جستوجو میکنند یا خیر.
این سایت ها که براساس ویدئو شکل گرفته مخاطبان بسیاری دارد و تاثیرات مثبتی در جذب مخاطب هدف خواهد داشت. همانطور که برای ساختن هر ساختمان باید هدف مشخصی تعریف کنید، هدف از تولید یک محتوا را هم باید قبل از تولید آن تعیین کنید چون همانطور که کاربرد و استفاده یک مغازه با یک ساختمان مسکونی متفاوت است، کاربرد یک محتوا و فیلم آموزشی هم با یک محتوای تبلیغی فرق دارد. • تنوع: با توجه به نوع مطالب وبلاگتان در آن تنوع ایجاد کنید اگر مطالب علمی است با لحنی حرفه ای و جدی ، اگر مطالب طنز است با خنده و شوخی و طنز این کار کنید. از لینک های مرتبط در محتوای خود استفاده کنید. اگر پیش از اینکه تولید محتوا را شروع کنید ایدهای به ذهنتان نرسید، سعی کنید از کتابها، مطالعات مرتبط با صنعت، سایتهای رقبا یا جستوجوهای مرتبط در صفحات نتایج موتورهای جستوجو الهام بگیرید. چه صفحاتی برای سایت خود نیاز دارید و هدف هر کدام از این صفحات چیست؟ در صفحات نتایج موتور جستوجو به بخش جستوجوهای مرتبط توجه کنید. مزیت اصلی این نرمافزار این است که تمام محتواها را به یکدیگر مرتبط و در مکان یکسانی نگهداری میکند؛ بنابراین، شما بهراحتی میتوانید در مطلب بلاگی لینک صفحهی لندینگ (landing page) را قرار دهید یا پیشنهاد محتواییای را در ایمیل وارد کنید.
نرمافزار مدیریت محتوا به شما اجازه میدهد که تاریخ و زمان انتشار مطالب را مشخص کنید، بنابراین میتوانید کلیک کنید، زمانبندی کنید و فراموش کنید! حال که دریافتید تولید محتوا چیست و چه فرایندی دارد، در ادامه به نوشتن محتوا میپردازیم. به تمام کمپینهای بازاریابیای که تا به حال برگزار کردهاید، وبینارها، سرویسهای خودکار ارسال پاسخ (autoresponders) و نظرسنجیهایی که هریک فرایندی داشتند بیندیشید؛ تولید محتوا نیز چنین است. حال که دیگر میدانیم استراتژی تولید محتوا یعنی چه و چه مراحلی دارد، در ادامه با فرایند تولید محتوا نیز آشنا خواهیم شد. ابتدا باید دامنه برند را به وسیله تعامل با مخاطبان گسترش دهد و دوم اینکه محتوا باید به عنوان یک نیروی متحرکه برای فالورها عمل کند و تعامل آنها با برند را از طریق رسانههای دیگر افزایش دهد. در فرومها، بهتر است باز هم به این شکل باشد که ابتدا مشکل مخاطب را حل کنید و سپس بهعنوان اطلاعات بیشتر، آنها را به خواندن (شنیدن یا دیدن) محتوا دعوت کنید. هنگامی که تولید محتوا را آغاز کردید سعی کنید محتوای منحصربهفردی را تولید کنید و از تکرار مکررات بپرهیزید. لازم به ذکر است که اگر چه این متن برای تولید محتوای سئو شده به گام های اصلی اشاره کرد.
شما میتوانید با استفاده از کلمهی کلیدی اصلی صفحهی ستونیای را بسازید که آن موضوع را به طور عمیق پوشش میدهد؛ سپس میتوانید محتواهای کوتاهتری مانند اینفوگرافی، مطالب بلاگی یا قالبها را تولید کنید که در فهم عمیقتر موضوع و هدف گرفتن کلمات کلیدی طولانیتر به مخاطبتان کمک میکنند. با رونق گرفتن اینترنت و فضای مجازی وبلاگها منابع اصلی ارائه کنندهی محتواهای تولیدی شدند. ممکن است شما بخواهید همزمان با پیشرفت کارتان ویرایش را نیز انجام دهید، یا چند روز صبر کنید و با دید تازهای کارتان را مرور کنید. ایدهای را در نظر بگیرید و از محتوا برای تقویت آن استفاده کنید. شما میتوانید این کار را در بسترهای مختلفی مانند شبکههای مجازی، بازاریابی ایمیلی و حتی تبلیغات کلیکی انجام دهید. در ادامه روشهایی برای جلب توجه مخاطب حتی در زمان بسیار اندک، ارائه میدهیم. در نهایت، زمان ترویج محتوای ساختهشده فرامیرسد. مطلب دیگری که در زمینهی تولید محتوا نباید فراموش کرد، انتشار محتوا بر اساس ترندها یا وقایع حساسبهزمان است. یکی از روشهای تجربی این است که کلمات کلیدیای را هدف قرار دهید که دستیابی به آنها آسانتر است، به این معنا که میزان جستوجوی ماهانه (Monthly Search Volume: MSV) و دشواری آن کلمات کلیدی با اعتبار دامنهتان (domain authority) متناسب است.