مدیرعامل یک شرکت داروسازی نسبت به خطرات ورود محصولات قاچاق به کشور هشدار داد.
– علی فرجی، مدیر عامل یک شرکت داروسازی، در گفتگو با مهر نسبت به دو چالش جدی در بازار محصولات زیبایی هشدار داد و گفت: قاچاق معکوس محصولات ایرانی به خارج از کشور و ورود غیرقانونی محصولات بی کیفیت خارجی به بازار داخلی دو چالش اصلی این حوزه هستند.
وی گفت: به دلیل قیمت گذاری بسیار پایین سازمان غذا و دارو برای محصولات داخلی علیرغم کیفیت بالا و فناوری پیشرفته، برخی از محصولات به صورت غیرقانونی از کشور خارج می شوند.
این در حالی است که طبق دستورالعمل سازمان غذا و دارو، در صورتی که یک محصول دانش بنیان و های تک در داخل کشور تولید شود و کیفیت آن با برند اصلی برابری کند، امکان قیمت گذاری تا 70 درصد قیمت برند اصلی وجود دارد.
وی با اشاره به ورود برخی محصولات زیبایی به صورت قاچاق به بازار ایران گفت: شرکتهای ایرانی درحال حاضر محصولات زیبایی با کیفیت را تولید می کنند و شرکت ما نخستین محصول خود را با نام دیستون که کاملاً ایرانی است را در سال 1398 وارد بازار کرد.
این محصول با تکیه بر تکنولوژی بومی و دانش متخصصان داخلی از سلول تولید شده و با کیفیتی بسیار بالا عرضه گردیده است.
source