دوشنبه، 12 شهریور 1403 ساعت 15:152024-09-02فرهنگي


همدان با آثار تاریخی فراوان و جاذبه های گردشگری متعدد از دیرباز مورد توجه و استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته و به دلیل موقعیت جغرافیایی در آستانه فصل تابستان شهری خُنک و مورد توجه مسافران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای استان همدان ؛ تاریخ و فرهنگ غنی همدان و مردم میهمان نواز آن در تلفیق با طبیعت زیبا و بکر این شهر تلفیقی منحصربه فرد را موجب شده است.

طبیعت همدان، تلفیقی از تاریخ و فرهنگ است؛ قرارگیری کتیبه ها در کنار آبشار زیبای گنج نامه یکی از نمونه هایی است که خاص بودن همدان را به رخ می کشد، بزرگترین غار آبی جهان یعنی، غار علی صدر، پیست اسکی، آرامگاه های بزرگانی همچون بوعلی سینا، مجسمه شیر سنگی و گنبد علویان، همه و همه از برجستگی های مهم شهر همدان محسوب می شود.

سفر به همدان در تابستان برای دیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی، رنگ و بوی دیگری دارد.

غار علیصدر، محوطه هگمتانه، شهر زیرزمینی سامن، کتیبه ها و آبشار گنج نامه، آرامگاه بوعلی و باباطاهر موزه ها، مراتع، سرابها، خانه ها و بنا های تاریخی و امامزادگان مهمترین مقصد گردشگران است.


برچسب ها: همدان – تاریخ – جاذبه های گردشگری – فرهنگ – زیبایی های طبیعت – طبیعت – تلفیق


آخرین اخبار سرویس:



دیار هگمتانه، میزبان شیفتگان زیبایی های طبیعت و علاقه مندان تاریخ و فرهنگ

دیار هگمتانه، میزبان شیفتگان زیبایی های طبیعت و علاقه مندان تاریخ و فرهنگ




همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.


source

توسط modekhabari.ir