تاریخ انتشار به روز شده در

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای سه عضو سپاه پاسداران ایران را به هک کردن کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و تلاش برای اخلال در انتخابات ۵ نوامبر متهم کرد.

آگهی

صدور این کیفرخواست، یکی از آخرین اقدامات دولت بایدن برای مقابله با تلاش‌های خارجی است که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی این کشور انجام می‌شود.

مریک گارلند، دادستان کل کشور روز جمعه در یک نشست خبری گفت که این سه مرد با نام‌های مسعود جلیلی، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی، در تلاش بودند تا کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را تضعیف کنند.

او گفت: «ما شاهد فعالیت سایبری تهاجمی فزایندۀ ایران در این دوره از انتخابات هستیم.»

در این کیفرخواست آمده است که این سه نفر از مسیر ایمیل‌های جعلی سعی داشتند تا چندتن از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ را فریب دهند.

آنها سعی داشتند این باور را در میان مقامات کمپین ترامپ ایجاد کنند که با منابعی معتبر و قابل اعتماد سروکار دارند و سپس آنها را وادار کردند تا روی لینک‌هایی کلیک کنند که به هکرها اجازه می‌داد ایمیل‌ها و سایر اسناد داخلی این کمپین را سرقت کنند.

بر اساس کیفرخواست، آنها سپس این اطلاعات را در زمانی که جو بایدن هنوز نامزد بود، به رسانه‌ها و کمپین انتخاباتی بایدن فرستادند.

وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این سه نفر اتهاماتی از جمله توطئه و کلاهبرداری اینترنتی، سرقت هویت و حمایت از یک سازمان تروریستی را طرح کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که این سه نفر را به همراه چند تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران، تحریم کرده است.

ایران پیش از این اعلام کرده بود که طرح چنین اتهاماتی «بی اساس» است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از این در ماه اوت اعلام کرده بود که توسط ایران هک شده است.

اگرچه این ستاد ادعا کرد که عاملان این حمله نتوانستند به اطلاعات مهمی دست یابند اما چند خبرگزاری گفتند که از انتشار اسناد داخلی مربوط به مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ که در اختیار آنها گذاشته شده، خودداری کرده‌اند.

source

توسط modekhabari.ir