بارانی‌ها جزو معدود پوشش‌هایی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌طوری که بارانی 30 سال پیش مادربزرگ‌ها همچنان کارایی دارد و در دسته پوشاک ترند و بروز قرار می‌گیرد. امروزه این لباس‌ها با تغییراتی جزئی در ظاهر، روانه بازار شده‌اند و به‌دلیل تنوع مدل‌ طرفداران بسیاری در گروه‌های سنی مختلف دارند. در این مقاله قصد داریم جدیدترین مدل های بارونی دخترانه را با تمام ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند، مورد بررسی قرار دهیم. پس همراهمان بمانید.

جدیدترین مدل های مختلف بارانی دخترانه

معرفی انواع مدل و جنس های بارانی

با نزدیک شدن به فصل پاییز، لباس‌های خنک تابستانه کم‌کم جای خود را به البسه گرم زمستانه می‌دهند. یکی از پرطرفدارترین انواع پوشاک پاییزه و زمستانه برای بانوان، بارانی‌ها هستند. آن‌ها نه‌تنها به‌عنوان پوشش گرم، از نفوذ سرما به بدن جلوگیری می‌کنند، بلکه به‌دلیل جنس ضدآب خود شما را از خیس شدن هنگام بارش باران و برف محفوظ می‌دارند.

بارانی‌ها به این دلیل بین زنان و دختران محبوبیت دارند که قابل استفاده در پاییز، زمستان و حتی اوایل بهار هستند. لذا خرید یک بارانی از نظر اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه است، زیرا حدود 6 ماه می‌توانید از آن استفاده کنید و از خرید مجددش بی‌نیاز شوید.

جدیدترین مدل های بارونی دخترانه که این روزها توسط طراحان مد و پوشاک طراحی و تولید شده‌اند، بسیار کاربردی‌تر و زیباتر از نمونه‌های قدیمی‌اند. تمامی انواع مد‌ل‌های بارانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی افراد از دختران جوان تا افراد میانسال و حتی مسن بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

این لباس‌ها تنها پوشاکی هستند که رده سنی برای آن‌ها تعریف نشده ‌است. در نتیجه یکی دیگر از دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودنشان نیز همین موضوع است. مثلا بارانی که برای نوجوان 16 ساله خریداری شده، تا سنین میانسالی در‌صورت ثابت ماندن سایز قابل استفاده است.

جدیدترین مدل های بارانی زنانه معمولا در 3 سایز از نظر قد در بازار فروش موجود بوده و عبارت‌اند از:

  • با قد کوتاه (بالای زانو)
  • با قد متوسط (روی زانو)
  • با قد بلند (زیر زانو)

با توجه به محیط مورد استفاده و کارایی موردنظر، می‌توان بارانی را با قد دلخواه و طبق سلیقه خود خریداری نمود. این لباس‌ها از نظر جنس و مدل نیز تنوع بالایی دارند که در این بخش بررسی می‌کنیم.

مدل بارانی اسپرت

مدل بارانی اسپرت

هرچند بارانی‌ها در گذشته به منظور پوششی برای حفظ سرما استفاده می‌شدند، اما در عصر کنونی که صنعت مد و فشن به‌سرعت در حال پیشرفت است، به‌عنوان شیک‌ترین البسه زمستانی استایل شما را منحصربه‌فرد جلوه می‌دهند.

در بین جدیدترین مدل های بارونی دخترانه، مدل‌های اسپرت معمولا طراحی ظاهری ساده‌تری دارند و برای استفاده روزمره تولید شده‌اند. در نتیجه راحتی در آن‌ها حرف اول را می‌زند. جدیترین مدل های بارانی زنانه اسپرت، به‌صورت کلاه‌دار، بدون کمربند و دکمه هستند.

بارزترین ویژگی بارانی‌های اسپرت فری سایز بودن آن‌ها است. زیرا به کمک کش‌های تنظیم شونده مخصوصی که در قسمت کمر بارانی قرار دارد، امکان تغییر سایز فراهم شده است.

بارانی اسپرت را می‌توان با کتونی یا حتی نیم‌بوت و شلوار جین ست کرد و در هنگام خرید، پیاده‌روی، محل تحصیل، قرار دوستانه و محیط‌های غیر رسمی پوشید. مدل‌های اسپرت معمولا با قد کوتاه و متوسط عرضه می‌شوند، در نتیجه طرفداران آن‌ها بیشتر نوجوانان و جوانان هستند.

تنوع رنگ‌بندی در بارانی‌های اسپرت به وفور دیده می‌شود. لذا این آزادی را به مشتری می‌دهد که با چند ژاکت یا دورس متفاوت در زیر بارانی، بدون بستن زیپ بتواند چند استایل مختلف را داشته باشد.

مدل بارانی کوتاه دخترانه

مدل بارانی کوتاه دخترانه

تمامی انواع جدیدترین مدل های بارونی دخترانه به‌دلیل جنس پارچه مورد استفاده در آن‌ها، قابلیت جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل را دارند. همچنین این لباس‌ها می‌توانند رطوبت و عرق بدن را به‌کمک درزها و زیپ‌های تهویه خارج کنند.

بارانی‌ بهترین گزینه برای فصل پاییز محصلان محسوب می‌شوند. زیرا نه‌‌تنها پوشش گرم و مناسبی برای ظهرهای پاییز محسوب می‌شود، بلکه به‌کمک یک ژاکت در زیرش گرمتر هم می‌شود و پوشیدن آن برای اول صبح که هوا سردتر است، مناسب خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید لباس‌های کوتاه‌تر معمولا برای افراد کم سن و سال مناسب‌تر هستند. بنابراین یکی از انواع مدل‌های مناسب برای نوجوانان، بارانی‌های کوتاه است.

این پوشاک گرم و جذاب با قد کوتاه مناسب برای دختر بچه‌ها در سنین خردسالی و نوجوانان بزرگ‌تر است. از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدترین مدل های بارونی دخترانه می‌توان به وجود کلاه، جیب‌های متعدد، بندهای کشی در قسمت کمر یا سرآستین و رنگ‌بندی‌های شادتر اشاره کرد.

جدیدترین مدل های بارونی دخترانه

یکی دیگر بارانی‌های جذاب موجود در بازار مدل‌های شفاف است. جنس این محصول شیشه‌ای بوده و در حالیکه شما را از خیس شدن در امان می‌دارد، پوشش زیر شما را نیز نشان می‌دهد. معمولا در طراحی و دوخت مدل‌های شفاف از رنگ‌های شادتر و متنوع‌تر استفاده می‌شود.

بارانی مدل شفاف

مدل بارانی کلاسیک

به‌عنوان محبوب‌ترین و جدیدترین مدل های بارونی دخترانه، انواع کلاسیک را می‌توان نام برد. این مدل با قدی بلندتر از زانو و به کمک دکمه‌ها نسبتا بزرگ و کمربند، استایل شیک و رسمی به شما می‌بخشد.

از طرفی در طراحی این لباس‌ها معمولا چندین دکمه به ‌کار رفته است که به شما این امکان را می‌دهد با سلیقه خود دکمه‌ها را باز یا بسته نگه ‌دارید. همچنین بارانی کلاسیک به‌همراه بوت بلند یا کفش پاشنه‌دار شما را بسیار خوش‌تیپ جلوه می‌دهد.

استفاده از جدیدترین مدل های بارانی زنانه کلاسیک برای موقعیت‌های رسمی، مهمانی‌های خاص ، قرار کاری و به‌طور کلی در محیطی که قصد دارید همه را محو زیبایی خود کنید، پیشنهاد می‌شود.

طی چند سال اخیر بارانی‌های کلاسیک با قد کوتاه‌تر تحت عنوان ترنچ کت روانه بازار شدند. ترنچ کت‌ها دقیقا همان بارانی‌های کلاسیک هستند، با این تفاوت که مانند کت قد کوتاهی دارند.

از این رو اگر شخصی استایل کلاسیک را ترجیح می‌دهد اما اندازه بارانی کلاسیک برایش بلند است، می‌تواند به‌کمک ترنچ‌کت‌ها استایل کلاسیک خود را بسازد. این لباس‌ها به‌همراه شال و روسری استایلی کلاسیک یا شال‌گردن و کلاه استایلی مینیمال به شما می‌دهند.

ترنچ کت پاییزه دخترانه

مدل بارانی پاییزه و زمستانه

در طراحی و دوخت بارانی‌ها از پارچه‌های ضد آب و عایقی همچون پارچه‌های شمعی، چرم، پلی یورتان، ترموپلاستیک، میکرو و گاباردین استفاده می‌شود. بعضی از این لباس‌ها اصطلاحا دو رو هستند، یعنی هر دو طرف بارانی قابل استفاده است. یک طرف ضد آب و سمت دیگر آن پارچه معمولی به‌کار رفته است.

جدیدترین مدل بارانی دخترانه

تمامی مدل‌های ذکر شده در بالا به‌شکل آستین‌دار و جلو باز یا بسته هستند. اما یکی دیگر از جدیدترین مدل های بارانی دخترانه، پانچو (پانج) نام دارد.

در طراحی این لباس‌ها از همان جنس پارچه بارانی استفاده شده تا ویژگی ضد آب بودن لباس حفظ شود. بارانی پانچو لباسی آزاد و بدون آستین است و فرد می‌تواند زیر آن هر چند لایه لباس با هر ضخامتی بپوشد. همچنین حرکت اعضای بدن در این پوشاک بسیار آزادانه‌تر و راحت‌تر خواهد بود. جدیدترین مدل های بارونی زنانه پانچو را می‌توان هنگام بارش برف و باران و همچنین کوهنوردی و طبیعتگردی استفاده کرد.

پانچو بارانی دخترانه

سولات متداول

سخن نهایی

انواع مدل‌های بارانی زنانه و دخترانه به‌عنوان محافظی برای سرمای پاییز و خیس شدن، به بازار راه یافته‌اند. از طرفی آن‌ها یکی از آیتم‌های ترند و بروز در حال حاضر جامعه محسوب می‌شوند که استایلی شیک و منحصربه‌فرد را رقم می‌زنند. با خرید جدیدترین مدل های بارونی دخترانه می‌توانید استایلی منطبق بر مد روز داشته باشید و از قدم زدن در زیر باران‌های پاییزی لذت ببرید. این لباس‌ها بهترین گزینه برای استفاده روزمره، مهمانی‌های خاص، دانشگاه و سرکار نیز هستند.

source

توسط modekhabari.ir