خبر را برای من بخوان

میر محمد پور اقدم شربیانی در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صادرات صنعت طلا و جواهر افزود: در حال حاضر ۱۵ معدن طلا در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۱۲ موردشان در حال بهره برداری هستند؛ این در حالی است که بزرگترین معدن طلای خاورمیانه نیز در تکاب واقع شده است.

وی با اشاره به این آمار اذعان داشت: ظرفیت های فراوان موجود در کشور؛ ایران را به یکی از غنی ترین کشورهای منطقه از لحاظ فلزات گرانبها تبدیل کرده است که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری سایر کشورهای جهان به ویژه سرمایه گذاران ترک است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه سنگ‌های قیمتی نیز گفت: در حال حاضر تراکنش مالی در این حوزه در جهان بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد دلار است در حالی که با وجود معادن غنی در ایران سهم فعالان اقتصادی ما در این حوزه بسیار اندک است.

پور اقدم شربیانی ادامه داد: به لحاظ دارا بودن ایران در حوزه سنگ‌های قیمتی نیز آماده‌ایم زمینه توسعه همکاری ها را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: برگزاری این چنین همایش‌هایی زمینه توسعه همکاری‌ها را بیش از پیش فراهم کند و در آینده نزدیک با رفع تحریم‌ها شاهد رشد و توسعه این تعاملات اقتصادی بین کشورهای مختلف به ویژه ترکیه باشیم.

این گزارش می افزاید همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صادرات صنعت طلا و جواهر که به همت اتحادیه صنف طلا، جواهر و سکه تبریز و با حضور روسای اتحادیه‌های طلای استان‌های کشور و فعالان این در صنعت در ترکیه همزمان با نمایشگاه طلا و جواهرات استانبول در هتل windsor استانبول برگزار شد.

source

توسط modekhabari.ir