دونالد ترامپ در مصاحبه اخیرش با العربیه در واشنگتن از تعامل و مراوده خود با برخی از لبنانی‌ها سخن گفت؛ اینکه آنها بر این باورند که نتانیاهو باید پیش برود و کار را تمام کند. او لبنان را با مردمی باهوش و خبره‌ خواند که همیشه پزشکان و مهندسان خوبی از آنجا برخاسته‌اند.

آگهی

آقای ترامپ درباره نقش ایران در حمله هفتم اکتبر نیز گفته «اگر آنها پول نداشتند، هفتم اکتبر رقم نمی‌خورد. اگر من سرکار بودم با آنها توافقی می‌کردم و چنین چیزی روی نمی‌داد اما آنها برای بایدن احترامی قائل نبودند و کارشان را کردند.»

او همچنین تاکید کرد که نتانیاهو باید همان کاری را بکند که دارد می‌کند و گام بعدی را [در برخورد با ایران] بردارد و چندان به حرف جو بایدن گوش ندهد.

ترامپ در این گفت‌وگو به این نکته اشاره کرد که بایدن به نتانیاهو [نخست‌وزیر اسرائیل] دستورات نادرستی داده و نتانیاهو نباید به حرف بایدن گوش کند و هرکاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. او افزود که به دلیل بی‌احترامی ایران به بایدن، حوادثی مانند ۷ اکتبر رخ داده است. آقای ترامپ بر این باور است که اگر او برسر کار بود می‌توانست توافقی با ایران انجام دهد که مانع وقوع از این حوادث شود.

ترامپ: لبنان به داشتن بهترین پزشکان و مهندسان مشهور بود

لبنان محور دیگری از گفت‌وگوها بود. آقای ترامپ به دیدارش با برخی مردم لبنان اشاره داشت و اینکه آنها  از او خواسته‌اند که به اسرائیل بگوید تا «کار را تمام کند». او به تاریخچه لبنان به عنوان کشوری با حرفه‌ای‌های بزرگ اشاره کرد و گفت که اکنون به خاطر تروریست‌ها و شرایط بد، این کشور آسیب دیده است. او لبنان پیشین را لبنانی توصیف کرد که به داشتن بهترین پزشکان و مهندسان مشهور بود.

ترامپ: اگر ایران تحت فشار قرار می‌گرفت ممکن بود به پیمان ابراهیم بپیوندد

ترامپ همچنین از پیمان ابراهیم یاد کرد و ابراز امیدواری کرد تا این پیمان را گسترش دهد و گفت که کشورهای بیشتری تمایل به پیوستن به این پیمان را دارند. او همچنین اشاره کرد که اگر ایران تحت فشار قرار می‌گرفت و پول کمتری داشت، ممکن بود به این پیمان بپیوندد.

سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که گفت‌وگوها و رایزنی‌های بی‌وقفه دولت بایدن با نتانیاهو برای ممانعت از یک جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه در جریان است. جو بایدن به تازگی گفت از زمان و نحوه دقیق حمله اسرائیل به ایران با خبر است.

در بازار ارز و طلا در ایران نیز، نگرانی‌ها و دلهره‌های خصوصا اقتصادی آثار خود را بروز داده است و قیمت ارز همچنان سیر صعودی دارد.

source

توسط modekhabari.ir