تاریخ انتشار
•به روز شده در
آگهی
در نمایشگاه 2025 اوساکا در منطقه کانزای ژاپن، در هفته موضوعی «یادگیری و بازی» بررسی شد که چگونه هوش مصنوعی، خلاقیت و تنوع میتواند آموزش و جامعه را تغییر دهد.
هنرمند رسانه اوچیای یویچی، خالق پاویون آینهای null²، بحثهایی را در مورد چگونگی تغییر تکنولوژی در یادگیری مطرح کرد. تارین کلنووات، پژوهشگر Sakana AI، درباره محدودیتهای هوش مصنوعی هشدار داد: «وقتی فقط به هوش مصنوعی تکیه میکنید، ممکن است اطلاعات اشتباهی دریافت کنید. هوش مصنوعی همیشه دچار توهم است. چیزی که هوش مصنوعی ایجاد میکند معمولاً عادی و متوسط است. اما انسانها خلاقیتهایی دارند که هوش مصنوعی نمیتواند از آن پیشی بگیرد.»
ناکاجیما ساچیکو، موسیقیدان، ریاضیدان و پیشگام در رویکرد آموزش STEAM، تهیهکننده پروژه موضوعی پاویون زمین بازی زندگی: عروس دریایی است. او هوش مصنوعی را همچو یک متحد میبیند: «من اصلاً نمیترسم چون برای من، هوش مصنوعی مثل یک دوست است. ما باید یاد بگیریم که چگونه با هوش مصنوعی همکاری کنیم.» او همچنین تأکید کرد که اکسپو 2025 در مورد شمول است: «هر کس متفاوت است و ما معتقدیم که هر کس یک اقلیت است، بنابراین در واقع ما از نوعی ویژگیهای منحصربهفرد برخورداریم. ما دوست داریم این نوع شخصیتها یا ویژگیهای متنوع همه را گرامی بداریم.»
سینما به عنوان ابزاری دیگر برای ارتباط اجتماعی معرفی شد. فیلمساز شیلیایی، مایت آلبردی، گفت که فیلمها با گفتن داستانهای منحصر به فرد و شخصی، به «شکستن پیشداوری»، بهویژه در مورد سالمندی کمک میکنند.
پس از آن تمرکز به سمت صلح تغییر کرد. ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل و نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح، هشدار داد که پیشداوری «معمار خاموش درگیری» است و از جوانان خواست تا در شکل دادن به یک آینده صلحآمیز شرکت کنند
در روز یادبود صلح هیروشیما، کودکان اعلامیه ارتباطات صلح را خواندند و بر فراخوان اکسپو 2025 برای خلاقیت و تنوع برای ساختن پل در یک جهان دوپاره تأکید کردند.
source