شیرآلات توکار

موضوع محاسبات لبه داغ است. هر تحلیلگر، روزنامه نگار و کارشناس نظری ارائه می دهد. هر روز، “صندوق ورودی” ایمیل من با آن نظرات به اندازه کافی پر می شود که هر کسی را که سعی می کند سر خود را در مورد اصول اولیه محاسبات لبه و معنای این همه هیاهو به طور کامل گیج کند. بنابراین، در هزاران کلمه یا بیشتر، من سعی خواهم کرد برخی از مفاهیم را در مورد محاسبات لبه تقطیر کنم و توضیح دهم که چرا همه اینها برای شما مهم است – چه یک متخصص فناوری اطلاعات، یک مهندس اتوماسیون صنعتی، یا فقط یک خواننده که تلاش می کند. برای آموزش بهتر در مورد موضوع
محاسبات لبه چیست؟
محاسبات لبه مدلی است که در آن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌های کاربردی فراتر از مرکز داده فیزیکی منتقل می‌شوند. به یک شرکت تولیدی با کارخانه هایی در سراسر جهان فکر کنید. با استقرار سرورها، ذخیره‌سازی و نرم‌افزارهای تحلیلی در کارخانه، سازمان می‌تواند داده‌های کارخانه را به صورت محلی جمع‌آوری، پاکسازی و تجزیه و تحلیل کند و سطح بیشتری از کنترل بر روی هر خط مونتاژ را فراهم کند.
این مدل را بگیرید و آن را در یک تصفیه خانه فاضلاب یا یک بیمارستان بزرگ اعمال کنید. سپس، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را در معادله اعمال کنید. عکس را دریافت کنید؟ به همین دلیل است که محاسبات لبه یک موضوع داغ است.
آیا این مدتی است که وجود ندارد؟
در حالی که پاسخ ظاهراً بله است، اما در واقع خیر است. خطوط مونتاژ خودکار در کف کارخانه چیز جدیدی نیست، درست است. اما اکنون ما در مورد جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل بلادرنگ داده‌های خام صحبت می‌کنیم که منجر به هوشمندی عملی می‌شود که می‌تواند کارایی خطوط مونتاژ کارخانه را برای صرفه‌جویی در هزینه واقعی بهینه کند. متناوبا، یک شبکه ترافیک هوشمند را در نظر بگیرید که می تواند به طور خودکار ترافیک را بر اساس ترافیک یا تصادف تغییر مسیر دهد. این یک داستان علمی تخیلی نیست – محاسبات لبه است.
مانند روزهای اولیه اینترنت یا رایانش ابری، هیاهوی زیادی در مورد محاسبات لبه وجود دارد. با این حال، این فقط تبلیغات نیست – پذیرش لبه با سرعتی سریع در حال افزایش است. دلیل این امر به این واقعیت مربوط می شود که سنسورها، ماشین ها و دستگاه ها (اینترنت اشیا) در بسیاری از سازمان ها مستقر شده اند. داده ها تولید، جمع آوری و برای مدیریت و کنترل سیستم های صنعتی استفاده می شود. مسیر کسب و کار و بهره وری عملیاتی در دسترس است، و پس انداز مرتبط با این کارایی ها، استقرار یک استراتژی لبه را ارزش سرمایه گذاری دارد.
OT در مقابل IT – این یک مسئله بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید
فناوری عملیاتی (OT) سخت افزار و نرم افزاری است که برای مدیریت دستگاه های فیزیکی طراحی شده است. به یک تصفیه خانه فاضلاب فکر کنید که نیاز به باز و بسته شدن شیرها به ترتیب خاصی دارد. OT به سیستم های کنترلی اشاره دارد که برای ایجاد و مدیریت این محیط استفاده می شود (به SCADA، PLC، PXI مراجعه کنید).
سازمان ها هنگام برنامه ریزی استقرار لبه با دو چالش روبرو هستند:

* فنی. سیستم‌ها، نرم‌افزارها و شبکه‌هایی که برای مدیریت محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند، معمولاً اختصاصی و بسته هستند و هر صنعت متفاوت است که منجر به سطحی از چندپارگی می‌شود. ادغام با سیستم های IT سنتی که می توانند تجزیه و تحلیل و هوشمندی را اعمال کنند، می تواند دشوار باشد.
* فرهنگی استقرار OT معمولاً توسط مهندسان، اپراتورهای کارخانه یا سایر متخصصان مدیریت می شود که اگرچه بسیار فنی هستند، اما در فناوری اطلاعات به خوبی آشنا نیستند. برعکس، متخصصان فناوری اطلاعات معمولاً تجربه کمی در OT دارند. این پویایی می تواند منجر به وضعیتی شود که اپراتورهای کارخانه قادر به پشتیبانی از تجهیزات گران قیمت فناوری اطلاعات در طبقه کارخانه خود نباشند. به طور متناوب، سازمان‌های فناوری اطلاعات می‌توانند انبوهی از داده‌ها را بدون توانایی درک آن جمع‌آوری کنند. پس کدام چالش بزرگ‌تر است؟ گفتنش سخت است، زیرا هر شرایطی متفاوت است. سازمان‌هایی که برای استقرار لبه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند به خوبی می‌توانند یک صندلی در میز برنامه‌ریزی را برای سازمان‌های فناوری اطلاعات و OT رزرو کنند. به همان اندازه مهم توسعه یک طرح جامع حمله است که آموزش و آگاهی بین سازمانی را ایجاد می کند. استقرار لبه اغلب در امکاناتی نصب می شود که فاقد پشتیبانی مناسب IT هستند. در این شرایط، سازمان‌های فناوری اطلاعات باید اطمینان حاصل کنند که اپراتورها و مهندسان کارخانه کاملاً آموزش دیده‌اند و قادر به پشتیبانی از سرورها، ذخیره‌سازی و تجهیزات شبکه در محل هستند.
چالش های فنی مرتبط با ادغام عملکردهای IT و OT می تواند به همان اندازه دلهره آور باشد. خبر خوب این است که فروشندگان سرور (مانند Dell Technologies و Hewlett Packard Enterprise) و شرکای اکوسیستم تراز عمودی رویه‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند (در این مورد کمی بیشتر).
اکوسیستم لبه
اکوسیستم لبه بسته به عمودی متفاوت است. برای مثال، شرکت‌ها، راه‌حل‌ها و استانداردهایی که از صنعت مراقبت‌های بهداشتی پشتیبانی می‌کنند با اکوسیستمی که از تولید پشتیبانی می‌کند (که با اتوماسیون صنعتی متفاوت است) متفاوت است. شرکت‌هایی مانند اشنایدر الکتریک رویه‌هایی را در چندین بخش عمودی ایجاد کرده‌اند، و این وسعت اغلب از طریق کسب استراتژیک (ادغام بازار) به دست می‌آید.
یکی از بازیگران جالب در اکوسیستم لبه، Stratus Technologies است. کسانی که با Stratus آشنا هستند ارزشی را که Stratus با راه حل های سرور بسیار مقاوم در برابر خطا برای شرکت به ارمغان می آورد، درک می کنند. Stratus یک روش قوی در صنعت خدمات مالی ایجاد کرد و اخیراً ztC Edge خود را معرفی کرد (شما می توانید پوشش من را در اینجا بخوانید).
چیزی که استراتوس را جالب می کند، عمق اکوسیستم آن است. این مجموعه به شدت در پشته راه حل شریک می شود تا به شرکت ها در بسیاری از بخش های عمودی ارائه دهد. یک مثال خوب از آن AutomaTech است، یکپارچه ساز مستقر در ایالات متحده که بر ارائه SCADA و اتوماسیون در صنایعی مانند تولید، فاضلاب، و برق و تاسیسات تمرکز دارد.
گستردگی شرکای تخصصی و عمق این مشارکت ها به خوبی به Stratus خدمت می کند.
فروشندگان سرور چطور؟
در بازاری مانند لبه که می‌تواند تا این حد تخصصی شود، به راحتی می‌توان به عمق، واقعاً سریع دست یافت و شرکت‌هایی مانند Hewlett Packard Enterprise و Dell Technologies را فراموش کرد. هر دو HPE و Dell رویه‌های کاملی را پیرامون محاسبات لبه ایجاد کرده‌اند، و هر کدام راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را با پیشنهادهای ارزشی ارائه می‌کنند که آنها را به خوبی در این بازار قرار می‌دهد. من تحت تأثیر درک هر دو شرکت از اینکه بازار لبه تا چه حد می تواند تخصصی باشد و چگونه آنها روابط و مشارکت های استراتژیک لازم برای موفقیت را توسعه می دهند، تحت تأثیر قرار گرفته ام.
شاید سوال بهتری برای پرسیدن این باشد که چرا فروشندگان سرور در بازاری بازی می کنند که می تواند اینقدر تخصصی و پراکنده باشد. چیزی که محاسبات لبه را برای یک سازمان ارزشمند می کند، کارایی عملیاتی و لجستیکی است که می توان از طریق تجزیه و تحلیل بلادرنگ به دست آورد. این تجزیه و تحلیل بلادرنگ نیازمند فناوری سرور در سطح سازمانی است که می تواند برای محیط های لبه (ضد آب و هوا، ناهموار و غیره) طراحی شود. شرکت هایی مانند Dell Technologies و HPE می توانند راه حل های سروری را طراحی کنند که با این محیط های صنعتی بسیار خاص مطابقت داشته باشد.
چشم انداز بازار – آیا پاسخ 42 است؟
بازار لبه داغ است و با سرعتی سرسام آور به رشد خود ادامه می دهد. سازمان‌هایی که برای استقرار لبه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند باید موانع فنی و فرهنگی را به طور کامل در نظر بگیرند و با کمک شرکای قابل اعتمادی که تجربه دارند، برنامه‌های جامع حمله را توسعه دهند.
چه کسی در این بازار برنده و چه کسی بازنده است؟ من معتقدم بازار هم بزرگ و هم تخصصی است که باید چندین برنده را در اختیار داشته باشد. با این حال، ایجاد شرکای استراتژیک مناسب یک عنصر اساسی برای هر بازیگر موفق است.
در حالی که رشد آن و برخی از بازیگران نوظهور را دنبال می کنیم، به دنبال به روز رسانی های دوره ای در بازار لبه باشید. من شما را با یک نقل قول از داگلاس آدامز، از «راهنمای هیچ‌هیکر به کهکشان» می‌گذارم.
«یک اشتباه رایجی که مردم هنگام تلاش برای طراحی چیزی کاملاً بی‌خطر مرتکب می‌شوند این است که نبوغ احمق‌های کامل را دست کم می‌گیرند.»
افشا: Moor Insights & Strategy، مانند همه شرکت‌های تحقیقاتی و تحلیلی، تحقیقات، تجزیه و تحلیل، مشاوره و/یا مشاوره به بسیاری از شرکت‌های با فناوری پیشرفته در صنعت، از جمله برخی از موارد ذکر شده در این مقاله از جمله شرکت Hewlett Packard Enterprise و یا ارائه کرده است. Dell Technologies نویسنده هیچ موقعیت سرمایه گذاری در شرکت های نام برده در این مقاله ندارد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Moor Insights and StrategyFollowing ما یک شرکت مشاوره و تحلیلگر فناوری با تجربه واقعی در صنعت هستیم. بازارهایی که ما به آن می پردازیم شامل اینترنت اشیا (IoT)، محاسبات مشتری، ابر، مرکز داده های تعریف شده توسط نرم افزار و نیمه هادی ها می شود. ما تحقیق می کنیم، ارزیابی می کنیم، مشورت می کنیم، مشاوره می دهیم و ارتباط برقرار می کنیم. برخلاف سایر شرکت های تحلیلگر و مشاور، ما تجربه واقعی صنعت داریم. تحلیلگران و مشاوران MI&S سمت های اجرایی در استراتژی، مدیریت محصول، بازاریابی محصول و کانال، فناوری، مدیریت P&L و تحقیقات بازار در شرکت های فناوری مانند شما داشته اند.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط modekhabari