11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم؛ در اصل باید بدانید که پوست نیز مانند سایر اعضا و عناصر بدن باید در سلامت کامل باشد و به سلامتی آن اهمیت داده شود؛ آیا شما می دانید که برای حفظ سلامت پوست و پیشگیری از عارضه های پوستی چه اقداماتی می توان انجام داد؟ برای دریافت پاسخ این پرسش مهم تا انتهای این محتوا همراه ما باشید تا شما را با 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست آشنا کنیم.

به چه دلیل سلامت پوست اهمیت دارد؟

قبل از آن که بخواهیم به سراغ معرفی 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست بپردازیم؛ بهتر است بدانید که به چه دلیل سلامت پوست اهمیت دارد؟ همان طور که مطلع هستید، پوست مانند یک پوشش است که سایر اعضا و ارگان های بدن را پوشش داده و از ورود آلودگی ها، میکروب ها، اشعه های مضر و … به داخل بدن جلوگیری به عمل می آورد.

در نگاه اول شاید پوست نقش مهمی در سلامت بدن نداشته باشد؛ اما باید بدانید که در حفظ سرما و گرمای بدن نقش بسزایی دارد و می تواند محافظی برای دیگر ارگان ها باشد؛ آیا تا به حال خود را بدون پوست تصور کرده اید؟ با خود اندیشیده اید که اگر پوست بر روی بدن نبود، با چه مشکلاتی روبرو می شدید؟ پس می توان گفت که پوست برای بدن اهمیت زیادی دارد و برای حفظ و سلامت آن نباید از هیچ سعی و تلاشی کذشت.

به چه دلیل سلامت پوست اهمیت دارد؟ | فوشگاه اینترنتی گلوریا کازمتیک

11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست

برای سلامت و حفظ پوست می توان کارهای مهمی انجام داد که در ادامه ما به معرفی 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست می پردازیم و اطلاعات جامعی را در این باره در اختیارتان قرار می دهیم.

  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از پوست خود در برابر آفتاب به بهترین شکل محافظت کنید؛ چرا که اشعه های مضر خورشید با نفوذ به لایه های عمیق در پوست می توانند که سلامت آن را به خطر بیندازند و باعث بروز چین و چروک و لکه در پوست شوند و در نهایت نیز شانس ابتلا به سرطان پوست را در افراد بیشتر کنند؛ حالا یکی از بهترین راه هایی که می توانید از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید،خرید کرم ضد آفتاب می باشد؛ ضد آفتاب ها در برندهای مختلف داخلی و خارجی مطرحی وجود دارند که شما می توانید با توجه به تیپ پوستی خود به خرید بهترین برندهای کرم ضد آفتاب روی آورید.

  • از کشیدن سیگار خودداری نمایید

کشیدن سیگار عامل اصلی بروز چین و چروک و انواع لکه در پوست است که مصرف آن می تواند اکسیژن رسانی در پوست را به شدت کاهش دهد و پوستی آکنده از ترک ها و جوش را برای فرد به وجود آورد، پس یکی از 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست، عدم استعمال دخانیات می باشد.

  • رفتار درست با پوست خود داشته باشید

برای آن که بتوانید به بهترین شکل از پوست خود محافظت کنید بهتر است که با آن رفتار درستی داشته باشید؛ به عنوان مثال با آب داغ به هیچ عنوان حمام نکنید یا به طور مرتب حمام نروید.

چرا که با این کار چربی طبیعی پوست تان به مرور زمان از بین می رود و با خشکی پوست مواجه خواهید شد؛ به هیچ عنوان از صابون برای شست و شو پوست صورت و بدن خود استفاده کنید؛ زیرا این محصولات باز هم به مرور زمان پوست را خشک می کنند و باعث کدر شدن آن می شوند و در آخر هنگام اصلاح، تیغ را در خلاف جهت رویش موهای خود حرکت ندهید و بعد از حمام از مرطوب کننده استفاده نمایید.

استفاده کرم ضد افتاب | فروشگاه گلوریا کازمتیک
  • سالم زندگی کنید

در معرفی 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست به سالم زندگی کردن اشاره می کنیم؛ شما باید برای خود یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید و ورزش کردن را به هیچ عنوان فراموش نکنید؛ سعی کنید که استرس و اضطراب را از خود دور کنید و به اندازه کافی نیز آب، میوه و سبزیجات مصرف کنید.

  • به هیچ عنوان با آرایش تان نخوابید

مواد آرایشی که استفاده می کنید هر چند که از بهترین مارک ها هم باشند باید قبل از خواب از روی پوست تان شسته شوند؛ چرا که در غیر این صورت باکتری ها می توانند به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند و منافذ آن را مسدود نمایند که در این شرایط پوست تان به مرور زمان دچار لکه و چین و چروک می شود و به مرور زمان رنگ آن تیره می شود؛ توجه داشته باشید که برای شستن آرایش صورت تان قبل از خواب از یک شوینده مناسب جنس پوست خود استفاده نمایید.

  • روی صورت تان نخوابید

طی تحقیقاتی که پزشکان پوست و مو انجام داده اند، خوبیدن بر روی صورت می تواند پیری پوست را جلوتر بیندازد؛ چرا که فشاری که در این چند ساعت به پوست وارد می شود می تواند باعث بروز چین و چروک در آن گردد، پس به جهت به تعویق انداختن نشانه های پیری پوست به هیچ عنوان روی صورت نحوابید و این راهکار یکی از 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست می باشد.

  • از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده می باشد که قبل از خواب و بعد از حمام باید استفاده شود؛ به شما توصیه می کنیم که از کرم مرطوب کننده هایی که حاوی عطر و اسانس هستند استفاده نکنید؛ چرا که با این کار ممکن است پوست تان دچار حساسیت و التهاب شود؛ به جهت خرید انواع کرم مرطوب کننده می توانید از طریق همین سایت اقدام به خرید محصول نمایید.

  • استفاده از کرم لایه بردار را فراموش نکنید

استفاده از کرم های لایه بردار به مدت حداقل دو بار در هفته باعث می شود که سلول های مرده در پوست تان از بین بروند و آلودگی های پوستی تان کمتر شود؛ توجه داشته باشید به دلیل این که انواع لایه بردار مناسب هر تیپ پوستی به تولید می رسند باید لایه برداری که با جنسی  پوست تان همخوانی دارد را خریداری کنید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید و سلامت پوست تان تضمین گردد.

  • استفاده از سرم ویتامین سی

در معرفی 11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست به استفاده از سرم ویتامین سی اشاره می کنیم؛ این سرم ها از بهترین محصولات مراقبت پوستی هستند که با استفاده منظم از آن ها می توان سلامت پوست را تضمین کرد و از عارضه های پوستی جلوگیری به عمل آورد؛ این دسته از محصولات با ترکیباتی که دارند به ترمیم و بازسازی پوست کمک زیادی می کنند و در طراوت و نشاط آن نقش بسزایی دارند؛ به جهت خرید سرم ویتامین سی با بهترین کیفیت و برند از طریق همین سایت اقدام کنید.

استفاده از ابرسان | فروشگاه گلوریاکازمتیک
  • به طور مرتب براش های آرایشی تان را تمیز کنید

اگر برای پخش کردن مواد آرایشی بر روی پوست خود از براش های آرایشی استفاده می کنید، بعد از هر بار استفاده یا هفته ای یکبار این برس ها را بشویید؛ زیرا با این کار از مسدود شدن منافذ پوست خود جلوگیری می کنید و به سلامت پوست تان کمک زیادی خواهید کرد.

شاید برایتان این سوال پیش آید که نحوه شستن براش های آرایشی چگونه است؟ برای شستن براش های آرایشی در ابتدا باید برس خود را در آب ولرم و مقداری شوینده مانند شامپو قرار دهید و الیاف های ان را به ارامی ماساژ دهید تا تمام آلودگی ها و مواد آرایشی از آن جدا شوند، پس از از بین رفتن آلودگی ها، براش خود را خوب آب بکشید و برای خشک شدن از جایی آویزان نمایید.

  • صورت خود را لمس نکنید

لمس کردن مداوم صورت باعث می شود که آلودگی های آن پخش شوند و به قسمت های دیگر برسند و باعث به وجود آمدن مشکلات و عارضه های پوستی شوند، پس به هیچ عنوان صورت خود را به طور مداوم لمس نکنید و دست هایتان را اگر الوده هستند، بر روی پوست خود نکشید.

نتیجه گیری

11 مورد از مهم ترین کارها برای حفظ سلامت پوست مبحثی بود که در مقاله فوق به بررسی آن پرداختیم و بهترین راهکارها را برای حفظ سلامت پوست در اختیارتان گذاشتیم؛ باید بدانید که سلامت پوست از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر پوست مشکلات و عارضه های زیادی داشته باشد در اعتماد به نفس افراد تاثیر بسزایی دارد و می تواند اعتماد به نفس را کاهش دهد، پس به سلامت پوست خود اهمیت زیادی دهید و برای سالم و زیبا ماندن آن از هیچ سعی و تلاشی فروگذار نکنید.

اگر قصد خرید محصولات مراقبت پوستی، خرید انواع لوازم ارایشی و بهداشتی، خرید انواع عطر و ادکلان و … را با بهترین کیفیت و قیمت در برندهای مطرح دارید، ما در فروشگاه گلوریاکازمتیک بهترین محصولات را در اختیارتان قرار می دهیم و نیازتان را در این زمینه برطرف می سازیم و به جهت ارتباط با تیم فروش و مشاوران ما لازم است  با شماره 09380645550 تماس حاصل نمایید.

source

توسط modekhabari.ir