بلفاروپلاستی از جمله شیوه‌های جراحی پلاستیک محسوب می‌شود که به منظور بهبود شکل و ظاهر پلک‌ها انجام می‌شود. هزینه بلفاروپلاستی تحت ‌تاثیر یک‌سری فاکتورها همانند نوع جراحی، تخصص و تجربه پزشک، مکان انجام جراحی، مدت زمان جراحی، سطح پیشینه پزشکی بیمار و مکان اقامت بعد از جراحی قرار داشته و شما با مراجعه حضوری به پزشک می‌توانید از هزینه بلفاروپلاستی آن اطلاع یابید. انجام بلفاروپلاستی برای اشخاصی که با پف یا ورم ناحیه چشم مواجه هستند، به کمک لیزر نیز امکان‌پذیر بوده و هزینه آن وابسته به مواردی همچون مکان انجام عمل، هزینه کلینیک و خدمات ارائه شده، نوع دستگاه لیزر و… است.

هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلک بالا اغلب با هدف بهبود ظاهر و عملکرد پلک‌ها صورت می‌گیرد. در طول این پروسه پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود تا پلک‌ها دچار افتادگی و احساس سنگینی نشوند. جراح همچنین امکان دارد با سفت کردن عضلات زیرین، اقدام به ایجاد چین طبیعی در پلک‌ها نماید. با انجام بلفاروپلاستی پلک بالا، میزان دید شخص بهبود پیدا می‌کند و این اثر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شاهد اختلال در دید به علت افتادگی پلک‌ها هستیم. هزینه بلفاروپلاستی برای پلک بالا به نسبت بلفاروپلاستی پلک پایین پایین‌تر محاسبه می‌شود.‌ هزینه نهایی بلفاروپلاستی پلک بالا وابسته به فاکتورهایی همانند میزان تخصص و تجربه جراح بلفاروپلاستی، وضعیت پزشکی بیمار و نوع عمل جراحی است.

هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین امکان دارد با پیچیدگی‌های بیشتری همراه باشد و این جراحی عموما جهت اصلاح پف زیر چشم‌ها که به علت تجمع چربی رخ می‌دهد، صورت می‌گیرد. در طول این پروسه، چربی‌ها برداشته می‌شوند یا اینکه مجدداً به شکل یکسان توزیع می‌گردند تا پلک‌های پایین هموارتر و جوان‌تر به نظر برسند. میزان مهارت و تجربه جراح نقش مؤثری در تعیین هزینه جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین داشته و هزینه آن به نسبت جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا، اغلب بالاتر به نظر می‌رسد؛ چراکه این جراحی پروسه سخت‌تری داشته و برای انجام آن باید چربی و پوست اضافه بیش‌تری خارج گردد.

زمانی که شخص پیشینه پزشکی خوبی نداشته باشد؛ برای انجام جراحی نیازمند مراقبت و درمان بیشتری خواهد بود و همین مسئله موجب افزایش هزینه بلفاروپلاستی می‌گردد.

هزینه بلفاروپلاستی: راهنمای کاملی برای قیمت ها در سال ۱۴۰۳

هزینه بلفاروپلاستی ترکیبی (پلک بالا و پایین)

بلفاروپلاستی ۴ پلک یا بلفاروپلاستی ترکیبی یک شیوه سریع و منحصر به فرد محسوب می‌شود که در راستای بهبود جوانی پلک‌ها تنها طی یک جلسه صورت می‌گیرد. این مدل جراحی برای اشخاصی کاربرد دارد که دارای مشکلات متعددی همچون افتادگی، چروک، کیسه‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم هستند و تمایل دارند سریع‌تر به ظاهر ایده‌آل خود برسند. عوامل بسیاری هزینه بلفاروپلاستی ترکیبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع جراحی، تخصص و تجربه پزشک، مکان انجام جراحی، مدت زمان جراحی، سطح پیشینه پزشکی بیمار و مکان اقامت بعد از جراحی اشاره کرد.

نوع جراحی

جراحی زیبایی پلک و به عبارتی دیگر بلفاروپلاستی، دارای انواع مختلفی بوده و زمانی که روی هر دو پلک انجام گیرد، هزینه نهایی آن افزایش می‌یابد. در بعضی موارد امکان دارد افراد علاوه‌بر بلفاروپلاستی، نیازمند انجام کارهای اضافی باشند. برای نمونه، یک شخص نیاز داشته باشد که خروج چربی یا پوست به میزان بیشتری از محدوده پلک وی صورت گیرد. همین مسئله هزینه جراحی بلفاروپلاستی را افزایش می‌دهد؛ چراکه با انجام کارهای اضافی، طول مدت پروسه جراحی بیشتر می‌شود.

هزینه دستمزد جراح

هزینه‌های دستمزد یک جراح زیبایی پلک برحسب یک‌سری فاکتورها همانند میزان دانش، تجربه، مهارت و شناخت وی در این جراحی می‌تواند متفاوت باشد. در شرایطی که شما افتادگی و پف پلک شدید دارید، توصیه می‌شود که به سراغ یک جراح متخصص و باتجربه بروید؛ چراکه عمل جراحی سخت‌تری را در پیش دارید. یک جراح ماهر، با انتخاب تکنیک مناسب جراحی و وارد کردن آسیب کمتر به شما، سلامتی و زیبایی چهره شما را تضمین خواهد کرد. انتخاب تکنیک مراقبتی صحیح می‌تواند از طول دوره نقاهت شما بکاهد؛ بنابراین، هزینه بلفاروپلاستی با انتخاب یک جراح صاحب تجربه و ماهر افزایش می‌یابد.

هزینه های مربوط کلینیک یا بیمارستان

عمل جراحی زیبایی پلک اغلب با بیهوشی عمومی صورت نمی‌گیرد؛ اما در شرایطی که چند عمل با هم و به شکل همزمان صورت می‌گیرد، امکان دارد پزشک صلاح ببیند که شخص تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد. در این شرایط، هزینه بیهوشی عمومی نیز به هزینه‌ بلفاروپلاستی افزوده خواهد شد. در صورت عدم نیاز به بیهوشی، جراحی به شکل نرمال و تحت بی‌حسی موضعی صورت خواهد گرفت. مکان انجام جراحی همچون محیط درمانگاه، بیمارستان یا کلینیک می‌تواند تعیین‌گر هزینه نهایی نیز باشد؛ چراکه با توجه به محل جراحی، تجهیزات و فناوری، امکانات جانبی و مهارت و تجربه کارکنان و پزشک نیز می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

امکان انجام عمل بلفاروپلاستی با لیزر و بدون آن وجود دارد. جراحی به کمک لیزر در مواردی همچون پف کردن ناحیه چشم‌ها، ورم محدوده زیر چشم و وجود برش جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلفاروپلاستی با لیزر روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود و در طی این پروسه به کمک انرژی CO۲، چربی‌های انباشته شده در اطراف چشم از بین می‌روند. البته این شیوه دارای خطراتی نیز بوده و شما می‌بایست پیش از انجام عمل، اطلاعات خود را در آن زمینه بالا ببرید. بلفاروپلاستی با لیزر به نسبت شیوه‌های سنتی و عمل‌های جراحی، هزینه پایین‌تری دارد.

عوامل اثرگذار بر هزینه بلفاروپلاستی با لیزر شامل مکان انجام عمل، هزینه کلینیک و خدمات ارائه شده، نوع دستگاه لیزر، نوع بیماری شخص مراجعه کننده، شدت مشکل شخص، میزان استاندارد و مجهز بودن تجهیزات و… می‌شود. جهت اطلاع یافتن از هزینه، باید مراجعه‌ای به کلینیک و پزشک خود داشته باشید تا با انجام مشاوره پیش از عمل، از هزینه آن اطلاع یابید.

هزینه بلفاروپلاستی: راهنمای کاملی برای قیمت ها در سال ۱۴۰۳

کلام آخر

برای اطلاع یافتن از هزینه بلفاروپلاستی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی درمانی باید به فاکتورهای بسیاری توجه داشت. یکی از این فاکتورهای تعیین‌کننده را می‌توان نوع جراحی دانست؛ چراکه هزینه انجام بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین یکسان نبوده و انجام بلفاروپلاستی ترکیبی نیز که شامل جراحی هردو پلک می‌شود، هزینه بالاتری برای شما در پی خواهد داشت. از دیگر عوامل اثرگذار بر هزینه نهایی بلفاروپلاستی می‌توان به میزان مهارت و تجربه جراح، مکان انجام جراحی، مدت زمان جراحی، سطح پیشینه پزشکی بیمار، نیاز یا به عدم نیاز به بیهوشی عمومی و… اشاره داشت. شما می‌توانید تحت شرایطی، با انجام بلفاروپلاستی با لیزر از هزینه‌های خود بکاهید.

منبع قیمت:

دکترتو کلینیک

source

توسط modekhabari.ir