بهترین زمان سفر به قشم: فصل طلایی برای خرید و گشت‌وگذار!

جزیره قشم از جذاب‌ترین نقاط جنوب ایران است. هرآنچه را از سفری خوشایند و دل‌چسب می‌خواهید، در این جزیره پیدا خواهید کرد. هم گردش و بازی‌های ساحلی و مفرح به‌راه است و هم بازدید از طبیعتی کم‌نظیر. هم امکان خرید و رستوران‌گردی دارید و هم می‌توانید از دیدنی‌های تاریخی لذت ببرید. اما پرسش کلیدی در سفر به جزیره، این است: چه زمانی راهی قشم شویم؟ آب‌وهوای این جزیره در برخی از ماه‌های سال، بسیار گرم و شرجی می‌شود. با چنین اوصافی، باید حواستان به انتخاب زمان مناسب سفر باشد. در این مقاله، شما را راهنمایی می‌کنیم تا به تصمیم بهینه برسید.

بهترین زمان سفر به قشم برای لذت‌بردن از آب‌وهوا

بهترین زمان سفر به قشم: فصل طلایی برای خرید و گشت‌وگذار!

اگر دوست دارید که از هوای لطیف قشم لذت ببرید و نسیم خوش ساحلی صورتتان را نوازش کند، باید در انتخاب زمان سفر دقیق باشید. تابستان‌های قشم بسیار گرم است. حتی بهار هم از نیمه اردیبهشت به بعد شروع به گرم‌شدن می‌کند. پس اگر می‌خواهید که در بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب‌وهوا، راهی جزیره شوید، باید دور تابستان و نیمه‌ دوم بهار را خط بکشید. هوای خوش و خنک قشم از اواسط پاییز تا اواسط بهار در جریان است.

چنین اوقاتی از سال، بسیار پرطرفدار است و مسافران زیادی را راهی قشم می‌کند؛ پس باید انتظار داشته باشید که هزینه‌ها بالا باشند. با این حال، برخی از روزهای ماه و هفته با استقبال کمتری مواجه‌اند. برای مثال، در طول هر ماه، در اواسط هفته، تعداد مسافران کمتری بلیط هواپیما تهیه می‌کنند یا هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این زمان‌ها خلوت‌تر هستند. با کمی جست‌وجو و استفاده از سامانه‌های رزرو اینترنتی بلیط و هتل می‌توانید به برآورد مناسبی در این زمینه دست پیدا کنید.

نقطه پیک سفرها به قشم

بیشتر مسافران هم در این زمان مسافر جزیره می‌شوند. عیدهای نوروز، شمار مسافران بسیار زیاد می‌شود و خیلی‌ها مایل‌اند که در دوران تعطیل و خوشایند نوروز به این شهر سفر کنند. تعطیلات رسمی، سال نو و جشن‌های عید نوروز و هوای خوش جزیره جادویی قشم، باعث می‌شود که عیدها شلوغ‌تر از همیشه باشد. در اواخر زمستان و ماه اسفند هم هوای قشم بسیار مطلوب است. بسیاری از افراد هم در ماه‌های زمستان به جزیره می‌روند. مثلاً بهمن و اسفند انتخاب‌های خوبی برای قشم‌گردی هستند.

هرچه به‌سمت اوایل بهار نزدیک می‌شوید، جزیره هوای لطیف‌تری پیدا می‌کند. این ماجرا تا رسیدن به اواسط بهار ادامه دارد. دقت کنید که در ماه‌های خوش‌آب‌وهوای قشم، هزینه سفرکردن به آن، کمی گران‌تر از همیشه است. تقاضای زیاد مسافران باعث می‌شود که مخارج اسکان و تردد زیاد شود. مثلاً بلیط هواپیما به قشم از تهران هزینه زیادتری نسبت به همیشه خواهد داشت.

فصل ناب سفر و خریدکردن با قیمت‌های استثنایی

اگر قصد سفر به قشم دارید و هدفتان خرید است، باید از نیمه اردیبهشت و در تابستان به قشم سفر کنید. واقعیت این است که هوای گرم این اوقات سال، باعث می‌شود که مسافران کمتری مایل به سفر باشند. از همین رو، کاسبان و فروشندگان جزیره با ارائه تخفیف‌های بسیار جذاب و برگزاری جشنواره‌های خرید با فروش ویژه، سعی می‌کنند که همچنان دلایلی برای جذب مسافر و کشاندن آن‌ها به قشم خلق کنند.

با مراجعه به قشم در این زمان‌ها، حسابی خرید خواهید کرد و با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه و ویژه روبه‌رو خواهید شد. اگر تاب و توان تحمل گرما و هوای شرجی جزیره را دارید، در تنظیم برنامه‌ها و تدارک سفر به آن در این اوقات شک نکنید.

از مراکز خرید معروف قشم در اوقات تخفیف و حراج، باید به این‌ها اشاره کنیم:

  • مرکز خرید سیتی‌سنتر با امکان خرید انواع کالاها از شکلات و قهوه تا پوشاک و ساعت؛
  • مرکز خرید ایران زمین با امکان تهیه انواع کفش و پوشاک ورزشی و لوازم مربوط به آن؛
  • بازار اطلس با امکان خرید انواع کیف و کفش در مدل‌های مختلف و متنوع از برندها؛
  • بازار ته‌لنجی های قشم با حراجی عالی برای خرید کالاها و محصولات بسیار متنوع؛
  • مرکز خرید دو دولفین درگهان با شمار زیادی فروشگاه در زمینه‌های مختلف؛
  • مجتمع تجاری پرشین‌گلف با فروشگاه‌های بزرگ و محصولات متنوع.

مراکز دیگری مانند بازار بزرگ خلیج فارس، بازار پردیس قشم و ستاره قشم هم در جزیره مشغول به فعالیت هستند.

با سفرتان به این شهر می‌توانید در فصل حراج‌ها و تخفیفات ویژه، خریدهایی ارزان و اقتصادی داشته باشید. به‌طور کلی هم مراکز خرید قشم در اوقاتی از ماه و سال، فروش‌های ویژه و جشنواره‌های فروش با قیمت استثنایی برگزار می‌کنند. با کمی تحقیق، متوجه این رویدادها می‌شوید و می‌توانید در اوقات دیگری از سال هم خریدهایی مقرون‌به‌صرفه از جزیره داشته باشید.

زمان بهینه سفر بنا به سلایق و شرایط

بهترین زمان سفر به قشم: فصل طلایی برای خرید و گشت‌وگذار!

اهداف هرکس از سفر با دیگری متفاوت است. باید ببینید که ترجیحات و سلایق شما در انتخاب برنامه‌های مسافرت چگونه است. برای مثال، می‌توانید نگاهی به این توصیه‌ها داشته باشید و ببینید که چه گزینه‌ای برایتان بهتر از همه خواهد بود:

  • اواسط پاییز تا اویل بهار؛ بهترین زمان از نظر آب‌وهوا؛
  • اواسط بهار تا اوایل پاییز؛ بهترین زمان برای خرید در فروش‌های ویژه.

در فصل پاییز، باران‌های جزیره شدید است و اگر هوای ابری و بارانی را دوست دارید، زمان سفرتان فرامی‌رسد. در اوایل پاییز، معمولاً همه درگیر کار و تحصیل هستند و در نتیجه، قشم خلوت‌تر از همیشه هم هست. بنابراین، اگر به‌دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید، بستن چمدان‌ها و راهی‌شدن به‌سمت جزیره، ایده خوبی خواهد بود.

در آخر

بهترین زمان سفر به قشم از نیمه دوم پاییز شروع می‌شود و تا نیمه دوم بهار ادامه پیدا می‌کند. هوای لطیف جزیره به شما امکان گشت‌وگذاری خوشایند و دل‌نشین می‌دهد. یادتان باشد که هزینه سفر معمولاً در اوقات این‌چنینی از سال، بیشتر از همیشه است. اگر تاب‌وتوان هوای گرم و شرجی را دارید، برای خرید در تابستان و نیمه دوم بهار به جزیره بروید. جشنواره‌های خرید و فروش ویژه با تخفیف‌های چشم‌گیر به شما اجازه می‌دهند که خیلی راحت، انواع کالاهای ایرانی و خارجی در مراکز خرید قشم را با قیمتی ارزان‌تر تهیه کنید.

برای سفر در فصلی پرباران و خلوت هم می‌توانید اوایل پاییز را انتخاب کنید. بلیط هواپیما، هزینه اسکان و موارد دیگر در فصول کم‌تقاضا برای سفر، بسیار ارزان می‌شوند.

شما چه فصلی را برای رفتن به جزیره انتخاب می‌کنید؟

source

توسط modekhabari.ir