به گزارش مد خبری به نقل از سایت منبع:

برند درسا در دهه‌ی چهارم فعالیتش با تغییر هویت برند، تلاش می‌کند با مکاشفه‌ی تمدن و فرهنگ‌مان آنچه که زیبایی و اصالت یک ایرانی محسوب می‌شود را با تفکری مدرن و رو به آینده برای نسل جدید بازتعریف کند. در همین راستا خط “دال” خلق شد و به طبع آن تمام مجموعه‌های درسا، سرزمین دال معرفی گردید.

معماری نسل چهارم دال با همفکری و همکاری علیرضا تغابنی، معمار برجسته‌ی ایرانی، در شعبه‌ی اسکای سنتر لواسان معرفی شد. در این فروشگاه این برند تلاش می‌کند تا با فضاسازی، اشکال و حجم‌های ایرانی را بازخلق کند. کانسپتی که در ضمیر ناخودآگاه مخاطب نسخه‌ی قدیمی آن موجود است و بیننده را با موقعیتی رمزآلود و مبهم روبرو می‌کند.

دیروز شعبه‌ی اسکای سنتر که بستری مناسب برای معرفی داستان الموت است، میزبان مهمانان و مخاطبین درسا شد. پس از پذیرایی از مهمانان، آنها را به اتاقکی با نمای ورودی خط دال هدایت می‌کردند؛ اتاقکی که تمام دیوار، سقف و کف آن با آینه پوشیده شده و شما بازتاب خود را بارها و بارها در عمقی بی‌نهایت می‌بینید. محصولات الموت که شامل کیف و جواهرات می‌شود با چیدمانی خاص در این اتاق به نمایش گذاشته شده‌اند.

در این بخش ترکیب سازه‌های برگرفته از طاق و قوس‌های حمام گنجعلی‌خان کرمان با  نور و فضای مه‌آلود،  چیدمان بصری متفاوتی را ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود در پیچ و خم این  فضاهای شیشه‌ای، محصولات مجموعه‌ی الموت به شکلی معلق  بنظر برسند.

در ادامه‌ی این سازه در فضای پرنورتر نیز، هم محصولات مجموعه‌های قبل درسا و هم محصولات الموت برای فروش قرار دارند. داستان الموت، مخاطبش را وامی‌دارد تا دوباره به ریشه‌های خود نگاهی بیندازد؛ از اتاق آینه‌ای بی‌نهایت گرفته تا سازه‌هایی که باعث حس دژاوو(آشناپنداری) می‌شود. راه‌های پلکانی قلعه عقاب آشیان(الموت) در کیف‌ها و پیچ‌وخم قله در جواهرات داستان الموت، بخشی از روایت مدرنیزه‌ شده‌ی خط دال است.

The post آشیانه‌ی عقاب‌ها در سرزمین دال appeared first on مجله مد و پوشاک.

source

توسط modekhabari

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.